رامی حمدالله: سازمان ملل از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از دبیرکل سازمان ملل خواست از برپایی کشور مستقل فلسطین حمایت کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ رامی حمدالله، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواست از تلاش های فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کند.

گوترش نیز تاکید کرد شهرک سازی یکی از مهمترین موانع پیش‌روی تشکیل کشور فلسطین است.

این نخستین سفر آنتونیو گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل به فلسطین است. گوترش یک روز پیش از حضور در کرانه باختری و دیدار با مسئولان فلسطینی به سرزمین های اشغالی رفته بود و با مسئولان اسرائیلی دیدار داشت. گوترش با انتقاد تعدادی از مسئولان اسرائیلی مواجه شد.
گوترش تاکید کرد بسیار مهم است موانع موجود بر سر راه تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل برطرف شود. ما به خوبی درک می‌کنیم که بر اساس حقوق بین الملل، شهرک سازی غیرقانونی است و برای تحقق راه حل تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی باید این شهرک سازی ها متوقف شود.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از گوترش خواست تلاش های بیشتری برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای برپایی کشور مستقل فلسطین از خود نشان دهد.
رامی حمد الله گفت باید قطعنامه های سازمان ملل از مرحله تصمیم صرف، به مرحله عمل در آید و همچنین باید تلاش های ما برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین با حضور این کشور با حق عضویت کامل در سازمان ملل به اجرا درآید.
او افزود جامعه بین المللی، نهادهای بین المللی و در رأس آنها سازمان ملل و آمریکا باید خیلی سریع، جدی و فعالانه برای اجرای قوانین بین المللی علیه اسرائیل اقدام کنند. اسرائیل نباید کشوری فراتر از قانون باشد. باید قانون علیه آنها نیز اجرا شود. ما شاهد آن هستیم که همه قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت در همه جهان اجرا می شود، مگر در اینجا در فلسطین. به نظر می رسد آمریکایی ها معتقدند هنوز زمان مناسب فرا نرسیده است که دولت آمریکا قوانین بین المللی را اجرا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 831730

وب گردی

وب گردی