طرح ساماندهی صندوق بازنشستگی کشوری تصویب نشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که صندوق های بازنشستگی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند گفت: طرح ساماندهی صندوق بازنشستگی کشوری در این کمیسیون به تصویب نرسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ «روح الله بابایی» درتشریح نشست امروز -سه شنبه- کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این خبر افزود: مقرر شد که «طرح ساماندهی صندوق بازنشستگی کشوری» درمدت زمان کوتاهی اصلاح و مجدد به این کمیسیون ارجاع شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به نظرنمایندگان و مباحث مطرح شده از سوی طراحان، این طرح نیز مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد که این طرح در کارگروه کمیسیون مورد بازنگری قرار گیرد.
بابایی گفت: درابتدای این نشست طرح شمول مشاغل سخت و زیان آور درمورد متصدیان تجزیه و توزیع شاغل درشرکت ملی پست نیز مورد بررسی قرارگرفت که پس ازبحث و گفت وگو میان نمایندگان کمیسیون، مرکز پژوهش های مجلس و شرکت پست کلیات این طرح در کمیسیون مورد موافقت قرار نگرفت.
نماینده مردم بوئین زهرا درمجلس افزود: نمایندگان کمیسیون معتقدند که فعالیت در حوزه پست درمقایسه با مشاغل دیگر مانند آتش نشانی آسان تر بوده و پست درحیطه مشاغل سخت قرار نمی گیرد، اما تنها بخشی از کارمندان شرکت پست مانند افرادی که با موتور فعالیت می کنند را می توان جزء مشاغل سخت محسوب کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد پس از بررسی مجدد، طرحی برای فعالان نامه رسان در پست آماده و به کمیسیون ارسال شود، بنابراین طرح فعلی از دستور کار کمیسیون اجتماعی خارج شد.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 831736

وب گردی

وب گردی