در نظافت خانه از این اشتباهات نکنید!

نظافت منزل یکی از کارهای مهم هر خانه است که نقش به سزایی در سلامت اعضای آن خانه دارد. هنگام نظافت منزل خود به این نکات توجه کنید.

به گزارش ایسکانیوز، زمانی‌که اسپری پاک‌کننده یا جرم‌گیر را برای نظافت در قسمت موردنظر اسپری می‌کنید و سریعا به تمیزکردن آن قسمت می‌پردازید، مطمئن باشید مقدار زیادی جرم و کثیفی را همانجا، جا خواهید گذاشت و به نتیجه‌ای که دوست دارید، نخواهید رسید. ماده پاک‌کننده و جرم‌زدا برای از بین بردن لکه‌ها یا هرنوع کثیفی به زمانی برای تأثیرگذاری احتیاج دارد؛ بنابراین بعد از آغشته‌کردن سطح آلوده با مواد پاک‌کننده، چند دقیقه صبر کنید تا ماده به‌خوبی روی سطح بنشیند و فرصت داشته باشد تمام جرم و کثیفی‌ها را حل کند.

حتی قوی‌ترین و سالم‌ترین پوست‌ها مواد شیمیایی را خیلی سریع به خود جذب کرده و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند. مواد شیمیایی حتی اگر ضعیف هم باشند، روی پوست تأثیر مخربی می‌گذارند. گاهی نفوذپذیری برخی از مواد به‌قدری زیاد است که نه‌تنها به پوست، بلکه ازطریق پوست به خون نیز نفوذ می‌کند و سبب آلودگی خون و درپی آن آلودگی اعضا و جوارح داخلی بدن انسان می‌شود و بیماری‌های مهلک و صعب‌العلاجی را به‌وجود می‌آورد؛ بنابراین این مورد را جدی بگیرید و از دستکش‌های مختلف با رنگ‌های متنوع برای هر فضا کمک بگیرید.

روبالشی، ملحفه‌های تخت و روکش کوسن‌ها ازجمله عناصری هستند که پس از لباس‌هایی که می‌پوشیم، بیشترین تماس را با پوست دارند و از این‌رو برای حفظ سلامت پوست باید نسبت به بهداشت این منسوجات، حساسیت کافی داشت و در فواصل معین و کوتاه به شست‌وشوی آن‌ها اقدام کرد.

روبالشی، ملحفه و روکش کوسن‌ها را با آب با درجه حرارت بالا بشویید و پس از شست‌وشو برای ساعاتی آن‌ها را در هوای باز و مقابل آفتاب قرار دهید.

ترکیب مواد پاک‌کننده با یکدیگر می‌تواند نتایج مخاطره‌آمیزی داشته باشد؛ برای مثال زمانی‌که مایع سفیدکننده با اسیدهای موجود در بسیاری از مواد جرم‌زدا ترکیب شود، گاز کلر تولید می‌شود. گازی بسیار سمی که از آن به‌عنوان یک سلاح شیمیایی در جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. ترکیب هر دو نوع ماده پاک‌کننده می‌تواند باعث فعل‌وانفعالات شیمیایی متفاوتی شده و به تولید ماده‌ای خطرناک منجر شود؛ بنابراین هرگز از دو نوع ماده شوینده و ضدعفونی‌کننده به‌صورت همزمان برای نظافت یک قسمت استفاده نکنید؛ مطمئن باشید هر ماده شوینده‌ای که برای بخش مشخصی تولیدشده، توان پاکسازی آن بخش را دارد.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 831810

وب گردی

وب گردی