لازم بود دادستان به عنوان مدعی العموم برای بررسی حادثه پلاسکو ورود می کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با جامع دانستن گزارش کمیسیون عمران درخصوص حادثه پلاسکو خواستار گزارش تکمیلی این کمیسیون درخصوص حادثه قطار در سمنان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 شهریور) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش آتش سوزی و فرو ریزش ساختمان پلاسکو گفت: لازم است از اقدام مدیران عملیات اطفای حریق حادثه پلاسکو که در ساعت های اولیه توانستند با سپر قراردادن جان خود و تخلیه محل،تلفات بیشتر احتمالی این حادثه را کاهش دهند، تقدیر شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش جامع کمیسیون عمران نیز باید مورد قدردانی قرار گیرد، تصریح کرد: ای کاش در سایر موارد نیز گزارش هایی که در صحن قرائت می شود به صورت جامع باشد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص قطار تبریز- مشهد که در منطقه سمنان دچار سانحه شد،گزارشی به عنوان گزارش اولیه در صحن علنی مجلس قرائت شد و قرار بود که گزارش جامع آن نیز درصحن قرائت شود که ای کاش همانند حادثه پلاسکو،دولت و مجلس به حادثه قطار تبریز- مشهد نیز توجه می کردند.

حادثه تلخ قطار در حافظه مردم تبریز خواهد ماند

فرهنگی تصریح کرد:میزان تلفات حادثه قطار سه برابر حادثه پلاسکو بود و تلخی آن در حافظه مردم تبریز خواهد ماند، از این رو سهل انگاری های صورت گرفته در این حادثه باید مدنظر قرار می گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اینگونه حوادث وظایف سنگین مراجع داوری نیز بسیار حائز اهمیت است، اما در این حادثه مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: در حوادثی مانند پلاسکو، مسئولیت هایی متوجه دستگاه های مرتبط با موضوع است و لازم بود که دادستان به عنوان مدعی العموم تا پیگیری نهایی و رسیدگی به مسئولیت کسانی که در این حادثه سهل انگاری کرده و یا مقصر بوده اند، به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم تبریز،اسکو ،آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون ناظر به تقسیم مسئولیت ها است، بیان کرد: در این گزارش وظیفه وزارت راه و شهرسازی مورد غفلت واقع شده است. همچنین خسارت های وارده نیز باید جبران شود.

301

کد خبر: 831836

وب گردی

وب گردی