قاضی پور :سؤال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری بیش از ۱۰۰ امضا دارد/ مطهری: رئیس مجلس پیگیری می‌کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر قاضی پور درخصوص سوال نمایندگان از رئیس جمهور که یکصد امضا دارد، گفت:رئیس مجلس طبق قانون به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده 212 و اخطار اصل 88 قانون اساسی گفت: زمانی که یک چهارم تعداد کل نمایندگان درخواست سؤال از رئیس جمهور داشته باشند باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم ارومیه در ادامه با بیان اینکه امروز سؤال از رئیس جمهور درباره وضعیت سپرده گذاران برخی مؤسسات مالی و اعتباری حدود 100 امضا دارد، عنوان کرد: هنوز موضوع این سؤال به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است.

مطهری: رئیس مجلس موضوع ارجاع سوال از رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه را پیگیری می‌کند

علی مطهری در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه اگر سوال از رئیس جمهور به 74 امضا رسیده باشد باید به کمیسیون ارجاع شود، گفت: بعد از ارجاع سوال به کمیسیون، نماینده رئیس جمهور یک هفته فرصت دارد با حضور در کمیسیون به سؤال نمایندگان پاسخ دهد و در صورت عدم پس گرفتن امضا ازسوی نمایندگان رئیس جمهور باید ظرف یک ماه در کمیسیون حاضر شده و شخصا پاسخگو باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تخلف صورت گرفته و البته طبق ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس رئیس مجلس موظف است تا سؤال از رئیس جمهور را دریافت و به کمیسیون مربوطه ارسال کند؛لذا این مورد متوجه رئیس مجلس است.

301

کد خبر: 831877

وب گردی

وب گردی