مهم است که با قدرت به جام جهانی برویم/ بازیکنان با تجربه را نباید به صرف بالا رفتن سن کنار گذاشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: درست است که ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم اما دیدار فردا از جهت اینکه با قدرت به روسیه سفر کنیم، مهم است.

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد دیدار فردا (پنج‌شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 مقابل کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول اظهار داشت: بازی با کره بسیار سخت است. هر بازیکنی که در ترکیب اصلی قرار بگیرد باید چندین فاکتور را لحاظ کند تا موفق از زمین خارج شود. درست است که ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم اما دیدار فردا از جهت اینکه با قدرت به روسیه سفر کنیم، مهم است. ما باید آمار بسیار خوب خود در ثبت کلین‌شیت را در دو بازی باقی مانده هم حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر بدون گل خورده به جام جهانی برویم، از نظر انگیزشی روی بازیکنان تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. هر چند کره جنوبی تیم کوچکی نیست و قطعا برای این بازی برنامه ویژه‌ای دارد چرا که می‌خواهد شکست‌های متوالی دیدارهای گذشته مقابل ایران را جبران کند. حضور در این بازی برای هر بازیکنی چه جوان و چه با تجربه چالشی بزرگ است و می‌تواند به تجربیات ملی‌پوشان اضافه کند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: شاید با توجه به تشریفاتی بودن بازی برای ایران، کی‌روش در دقایقی از بازی به جوان‌ترها میدان دهد چون دیدار فردا به نوعی یک بازی تدارکاتی مهم محسوب می‌شود. به طور حتم کادر فنی تیم ملی در این بازی تاکتیک‌های مورد نظر خود را مرور می‌کند و بسیار مهم است که این تاکتیک‌ها توسط بازیکنان به درستی پیاده شود.

عبدی در مورد عدم دعوت از مسعود شجاعی و حضور سامان قدوس، هافبک ایرانی-سوئدی در لیست جدید تیم ملی گفت: من بازی‌های قدوس را ندیده‌ام اما شجاعی یک بازیکن با تجربه است و نوع بازی ارائه شده توسط او با اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای همراه است که برای تیم ملی مفید واقع می‌شود. به نظر من نباید بازیکنان باتجربه را به سادگی کنار گذاشت. باید این بازیکنان را آماده‌تر کرد تا فضای رقابتی میان آنها و جوانان شکل بگیرد، نه به اینکه به صرف بالا رفتن سن از تیم ملی کنار بروند.

وی در پایان گفت: البته گاهی یک بازیکن جوان به بهترین شکل تفکرات مربی را در زمین پیاده می‌کند و طبیعتا چنین بازیکنی شایسته‌ترین فرد برای حضور در ترکیب اصلی است. یک جمله معروف در فوتبال وجود دارد که می‌گوید «بهترین مربی برای بازیکن، بازی کردن است.» بازیکن جوان باید بازی کند تا فاصله او با بازیکن با تجربه کمتر شود و بتواند به تدریج جایگزین او شود.

604

کد خبر: 831934

وب گردی

وب گردی