91 درصد کودکان افغانستانی تحت فشار انواع خشونت‌ها قرار دارند

سازمان نجات کودکان با پرده‌برداری از آمار جدید نتیجه یک مطالعه اعلام کرد «91 درصد از کودکان در افغانستان در معرض انواع خشونت چه توسط خانواده و چه توسط اجتماع قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس یافته‌های این مطالعه، آمار سوء استفاده از کودکان افغانستان بسیار بالاست؛ نتایج این مطالعه بر اساس مصاحبه‌هایی با حدود 1000 کودک و والدین آنها در حداقل 5 استان نشان داد که تنها 9 درصد از کودکان تحت هر نوع خشونتی قرار نداشتند.

یافته‌های این تحقیق که روز سه شنبه منتشر شد، نشان دهنده افزایش چشمگیر موارد حادثه علیه کودکان است که شامل خشونت فیزیکی، سوزاندن کودکان، مصرف مواد مخدر، سوء استفاده جنسی و استفاده از آنها برای کار سنگین و کار یدی است.

این نظرسنجی‌ها در 5 ولایت کابل، ننگرهار، بلخ، جوزجان و سرپل انجام شد؛ پائول بارکر، نماینده سازمان نجات کودکان در افغانستان گفت:«عامل اصلی خشونت علیه کودکان فقر، بیکاری و عدم حمایت دولت از کودکان است».

این بررسی نشان می‌دهد که تجربه کودکان در مورد سوء استفاده، از جمله خشونت جنسی در جامعه و در خانه، بالاترین میزان خود را دارد.

صفی‌الله امر خیل، مشاور نهاد حمایت از کودکان گفت: وضعیت کودکان افغانستانی در این کشور خوب نیست و از دولت افغانستان خواسته می‌خواهیم تا توصیه‌های سازمان را برای بهبود وضعیت در نظر بگیرد؛ وی تکان‌دهنده‌ترین یافته‌های این گزارش را بخش خشونت‌های جنسی بر کودکان خواند که بیشتر این نوع قربانیان نیز کودکان فقیر جامعه هستند.

این ارزیابی نشان می‌دهد که کودکان شهری نسبت به کودکان روستایی در معرض خشونت کمتری هستند.

فارس

700

کد خبر: 831940

وب گردی

وب گردی