زائران اربعین  بدون ویزا  وگذرنامه نمی توانند از مرزها عبور کنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تامین امنیت عمومی در جامعه را یکی از اولویت های نیروی انتظامی نام برد و گفت : امنیت فردی و اجتماعی بستر توسعه و پیشرفت جامعه است واشتغالزایی و تولید و سرمایه گذاری نیازمند امنیت است چرا که سرمایه گذار در مورد امنیت بسیار محتاط است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تردد زائران در ایام اربعین از مرزها بدون داشتن مستندات قانونی امکان پذیر نبوده و از خروج افراد بدون ویزا و گذرنامه جلوگیری خواهد شد.

سردار اسکندر مومنی در آئین معارفه فرمانده انتظامی لرستان درسالن بصیرت این شهر افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه خروج از مرز بدون مستندات قانونی ازجمله گذرنامه و ویزا به کسی داده نمی‌شود.
وی اضافه کرد: قرارگاه اربعین توسط نیروی انتظامی راه اندازی شده و این قرارگاه در استان های مرزی بسیار فعال است.

سردار مومنی ادامه داد: خوشبختانه در لرستان شاخص های امنیتی بهبود یافته است و در سال های اخیر این استان در بخش های مختلف پیشرفت و توسعه داشته است.
وی اظهار کرد:یکی دیگر از اولویت ها در نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا است که شرایط استان های مختلف متفاوت می باشد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: قاچاق کالا توسعه و تولید و اشتغال را دچار چالش کرده و کسب و کار کوچکتر را تهدید می کند
به گفته وی باید علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا بستر کسب و کار را فراهم کرد و بازدارندگی برای فرد مرتکب به قاچاق کالا و معدوم شدن کالاهای قاچاق اعمال شود.
وی اضافه کرد:یکپارچگی قوانین و اصلاح فرآیندها و مکانیزه شدن فرآیندهای تجاری بسیار مهم است و مجازات ها نیز باید سختگیرانه باشد.
سردار مومنی گفت: مبارزه با مواد مخدر و آثار شوم آن در جامعه نیز از اولویت های نیروی انتظامی است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: موضوع معتادان خیابانی بین بخشی است و دستگاه های مربوطه باید همکاری داشته باشند.
وی افزود: درنظرسنجی های نیروی انتظامی نخستین دغدغه مردم مواد مخدر بوده است.
سردار مومنی افزود: جانشین فرمانده نیروی انتظامی استاندارد سازی و رعایت حقوق شهروندی توسط پرسنل را از اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری برشمرد.
در این آیین سردار حاجی محمد مهدیان نسب به عنوان فرمانده انتظامی لرستان معرفی شد.
وی پیش از این در سمت فرماندهی انتظامی همدان خدمت کرده است.
همچنین سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سابق لرستان به عنوان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان منصوب شده است.

705

کد خبر: 831949

وب گردی

وب گردی