لزوم حضور طلاب در همه شهرهای کشور

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: شاید زندگی در قم راحت باشد ولی باید در شهرها و روستا هم عالمان و روحانیون حضور داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد طی سخنانی با تأکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی و تأکیدی که امام راحل بر مردم داشتند، عنوان کرد: مردم در راه دفاع از انقلاب شهید دادند و طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به مردم توجه کرد، ابراز داشت: بسیاری از شهرها در زمینه امام جماعت دچار مشکل هستند و مردم نیازمند این هستند که عالمان در کنار آنها حضور داشته و پناهگاهی برای مردم باشند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به سفرهای خود به استان‌های مختلف عنوان کرد: مردم خانه‌های عالم زیادی در شهرها ساخته‌اند ولی متأسفانه در حضور روحانیون در این مناطق مشکل وجود دارد.

لزوم پرورش ائمه جمعه‌ توانمند

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید ائمه جمعه قوی را پرورش دهد که بتواند در هر جبهه‌ای حضور داشته باشند، ادامه داد: پیامبر(ص) هم تأکید داشتند که در هر شهری باید عالمان حضور داشته باشند و مشکلات دینی مردم را حل و فصل کنند و همینطور حاکمانی که امنیت و امور مردم را انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه قم به عنوان مرکزیت حوزه علمیه مطرح است، گفت: شاید زندگی در قم راحت باشد ولی باید در شهرها و روستا هم عالمان و روحانیون حضور داشته باشند و تبلیغ دین را انجام دهند.

902/900

کد خبر: 831970

وب گردی

وب گردی