استاندار: امروز زمان اوج گیری نقش آفرینی مردم سیستان و بلوچستان در توسعه گردشگری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پایه گذاری زیرساخت ها و بناهای نو؛ امروز زمان اوج گیری مردم نقش آفرین استان برای فعالیت در زمینه معرفی جذابیت های گردشگری منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی قطار مسافربری زاهدان - اصفهان و برعکس به مناسبت هفته دولت، در ایستگاه راه آهن زاهدان اظهار داشت: اخلاق مداری و داشتن نگاهی برپایه خدمت به مردم از مهمترین ویژگی های 2 دولتمرد بزرگ شهیدان رجایی و باهنر بود که باید مسئولان الگوی خود قرار دهند.
وی افزود: با توجه به انتخاب سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان باید توسعه شبکه های ارتباطی از جمله هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی در برنامه مسئولان باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته تا پایان امسال شمار مجتمع های خدمات بین راهی در جاده های سیستان و بلوچستان از 11 مورد به 33 مورد ارتقا می یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز باید همه دستگاههای مرتبط از جمله میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، شهرداری، منطقه آزاد چابهار، بنادر و دریانوردی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی بهتر جذابیت های استان تلاش کنند.
هاشمی افزود: افتتاح قطار از زاهدان به مقصد اصفهان به عنوان قطب گردشگری جهان خود از جمله زیرساخت های ایجاد شده برای ورود گردشگر به سیستان و بلوچستان با جذابیت های همسطح با استان های اصفهان، یزد و کرمان است.
وی گفت: باید بررسی کرد چرا استان هایی مانند یزد و کرمان این همه در زمینه جذب گردشگر موفق عمل کرده اند اما سیستان و بلوچستان با جاذبه های گردشگری و باستانی فراوان در این زمینه عملکرد قابل قبولی نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری موضوعی نیست که دولت بارش را بر دوش گیرد بلکه وظیفه دولت آماده سازی زیرساخت هاست اظهار داشت: سال گذشته 6 هزار و 130 میلیارد ریال (613 میلیارد تومان) اعتبار برای راه آهن چابهار - زاهدان تخصیص یافته و به غیر اعتبارات امسال، تسهیلات خارجی نیز برای توسعه حمل و نقل ریلی استان در راه است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعد از برجام هشت میلیارد یورو معادل (10 میلیارد دلار) با کره جنوبی توافق حاصل شد تا به بانک ها وام دهد و ما نیز در تلاشیم تا بتوایم 500 میلیون تا یک میلیارد یورو از هشت میلیارد یورو توافق شده کره را به راه آهن چابهار - زاهدان تزریق کنیم.
هاشمی افزود: در هیچ استانی سراغ نداریم که پول جلوتر از پروژه در حساب باشد اما در سیستان و بلوچستان پول نقد در حساب آماده برای اجرای طرح های مهم است.
وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان نباید به حداقل ها قناعت کنند بلکه باید با مبنا قراردادن اخلاق و آگاهی برای رسیدن به توسعه مطلوب استان مطالبه گری داشته باشند چرا که دولت با وجود مشکلات اقتصادی، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا عقب افتادگی های گذشته را جبران کند.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: قطار مسافری زاهدان - اصفهان شرکت خلیج فارس با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت 220 نفر امروز ساعت 11:30 با قرار گرفتن در مسیر به مقصد اصفهان حرکت کرد.
مجید ارجونی افزود: تمام ظرفیت واگن های قطار زاهدان - اصفهان امروز تکمیل بوده و برای هفته آینده نیز شمار زیادی بلیط رزرو شده است.
وی گفت: از این پس یک هفته در میان قطار زاهدان - اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در این مسیر تردد می کند.
وی افزود: حرکت این قطار ساعت 11:20 از اصفهان به مقصد زاهدان و روز بعد ساعت 11:30 از زاهدان به مقصد اصفهان است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: هر واگن این قطار 44 نفر ظرفیت دارد و هر بلیط آن با قیمت 722 هزار و 500 ریال فروخته می شود.
ارجونی افزود: مدت زمان حرکت قطار زاهدان - اصفهان از مبدا تا مقصد 18 ساعت است.
وی گفت: متقاضیان سفر با قطار در مسیر ریلی زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و برعکس می ‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز و یا سایت راه ‌آهن نسبت به خرید بلیط های مورد نیاز خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده عملیات ساخت 2 زیرگذر برای خط ریلی در خیابان های زیباشهر و مهرشهر زاهدان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن 2 خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

902/900

کد خبر: 831978

وب گردی

وب گردی