دو خواهر که اسکناس های تقلبی چاپ می کردند به دام پلیس افتادند

سردار منوچهر امان اللهی گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه به دنبال دریافت اخباری مبنی بر تهیه و توزیع موادمخدر توسط یکی از خرده فروشان حرفه ای در شهر کرمانشاه، شناسایی مخفیگاه متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز، پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از کشف تجهیزات چاپ اسکناس هایی خبر داد که در بازرسی از منزل متهم که یک زن بود بدست آمد ، این متهم به همراه خواهرش 87 میلیون ریال اسکناس تقلبی چاپ کرده بودند.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای فرد مذکور مشخص شد و با هماهنگی مقام قضائی و همکاری عوامل انتظامی شهرستان کرمانشاه مورد بازرسی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف مقادیری موادمخدر از منزل متهم، گفت: در بررسی های دقیق تر از منزل این فرد، تجهیزات و دستگاه های چاپ اسکناس تقلبی نیز کشف شده است.
سردار امان اللهی تصریح کرد: متهم به همراه خواهرش که متهم اصلی پرونده است، اقدام به جعل اسکناس می کرد و بیش از 87 میلیون ریال اسکناس 500، 100 و 50 هزار ریالی جعلی از این متهمان به دست آمده است.
وی یادآور شد: متهم اصلی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدر است، همچنین برادر وی نیز پیش از حضور عوامل انتظامی از محل متواری شده بود که دستگیری وی در دست اقدام است.
فرمانده انتظامی استان گفت: احتمال می رود توزیع کنندگان اسکناس های تقلبی در استان که اخیراً نیز دستگیر شده اند، از این منبع پول های جعلی را تهیه می کردند، همچنین با توجه به کشف تجهیزات پیشرفته، متهمان بیشتری نیز در این ارتباط شناسایی و دستگیر شوند.

کشف 40 هزار عدد انواع قرص های نیروزا در قائم شهر
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف بیش از 40 هزار عدد انواع قرص های نیروزای قاچاق در شهرستان قائم شهر خبر داد.
سرهنگ ذبیح اله پهلوانی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر توزیع قرص های نیروزای قاچاق در 'قائم شهر'، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم که در امر خرید و فروش پودر و قرص های نیروزا فعالیت داشت شناسایی شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات با شناسایی انبار و محل فعالیت وی، هماهنگی قضائی برای بازرسی از این انبار صورت گرفت.
سرهنگ پهلوانی افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه با بازرسی از انبار مورد نظر موفق شدند، 111 قوطی انواع پودر های نیروزا را به همراه 40 هزار عدد انواع قرص به ارزش ریالی 620 میلیون ریال کشف کنند.
به گفته وی متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف 30 هزار لیتر نفت کوره قاچاق
فرمانده انتظامی اشتهارد استان البرزاز کشف 30 هزار لیتر نفت کوره قاچاق از یک شرکت صنعتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مصطفی جوکارگفت :در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با کالای قاچاق و در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر دپوی فرآورده های نفتی خارج از شبکه در یک شرکت صنعتی ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد قرار گرفت.
وی در ادامه افزود:ماموران با هماهنگی مقام قضائی به شرکت مذکور اعزام شده و در بازرسی از آن جا از یک تانکر فاقد کامیون کشنده مقدار 30 هزار لیتر نفت کوره قاچاق به ارزش تقریبی 125 میلیون ریال کشف کردند و در این رابطه یک نفر دستگیرشد.

ناکامی سوداگران مرگ در حمل مواد مخدر با موتورسیکلت
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف 196کیلو و 500گرم تریاک از سوداگران مرگ در شهرستان خوسف خبر داد.
سردارمجید شجاع گفت:روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان خوسف هنگام کنترل محورهای عبوری به دو موتورسیکلت که با سرعت بالایی در حرکت بودند مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.
وی افزود: متهمان با بی توجهی به ایست پلیس اقدام به فرار کردند که پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز توسط مأموران متوقف و در بازرسی از آنان 166کیلو و 500گرم تریاک کشف شد.
سردار شجاع خاطر نشان کرد:در عملیاتی دیگر مأموران یگان امداد شهرستان خوسف در بازرسی از سواری پژو پارس 30 کیلو گرم تریاک کشف کردند.
وی تصریح کرد:در این عملیات ها 196کیلو و 500گرم تریاک کشف و سه متهم با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف 318 کیلو مواد افیونی طی یک عملیات پلیسی
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 318 کیلو گرم تریاک طی یک عملیات پلیسی در شهرستان بستک خبر داد.
سرهنگ علی اصغر خرم روی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ از جاده خاکی روستای انجیردان شهرستان بندر خمیر به سمت شهرستان بستک، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بستک قرار گرفت.
وی افزود: مأموران با گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی پیکان وانت مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند که راننده بدون توجه به دستور پلیس با تغییر مسیر قصد فرار داشت که پس از طی مسافتی طولانی با رها کردن خودرو از محل متواری شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو 318 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.

توقیف بیش از 37 میلیارد ریال کالای
فرمانده انتظامی استان بوشهراز توقیف 11دستگاه تریلی و کشف بیش از 37 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان دشتستان خبر داد.
سردار خلیل واعظی اظهار داشت: با توجه به تأثیر سوء قاچاق بر اقتصاد کشور، فرماندهی انتظامی استان بوشهر با برنامه ریزی جامع ، مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در همین راستا عوامل انتظامی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری طی 72 ساعت گذشته 11 دستگاه تریلی که مشکوک به حمل کالای قاچاق بودند را متوقف کردند.
سردار واعظی اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده از وسایل نقلیه توقیفی، انواع کالای قاچاق شامل قطعات و لوازم جانبی دوربین مداربسته و لوازم آشپزخانه، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، برنج، اسباب بازی، پیچ و مهره فولادی و لوازم کابینت که به صورت قاچاق در حال انتقال به دیگر نقاط کشور بودند، کشف شد.
فرمانده انتظامی دشتستان در پایان ارزش محموله های مکشوفه را 37 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد و اظهار داشت: در این ارتباط 11 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

کشف 93میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان
فرمانده مرزبانی کردستان از کشف 93 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرداد ماه امسال در مرزهای استان خبر داد.
سردار کیومرث شیخی اظهارداشت: در راستای کنترل مرزهای حوزه استحفاظی و نیز به منظور جلوگیری از ورود کالاهای دخانی، مرزبانان فرماندهی استان کردستان در مرداد ماه امسال، در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده، دو میلیون و 234 هزار و 200 نخ سیگارت خارجی را کشف کردند.
وی با اشاره به کشف هشت هزار و 747 دستگاه گوشی تلفن همراه و 116 هزار و 994 ثوب البسه خارجی در مرداد ماه، گفت: همچنین در عملیات های جداگانه دیگری، 14 هزار و 240 لیتر مواد سوختی کشف شد.
فرمانده مرزبانی استان کردستان، کشف 17 هزار و 435 قلم لوازم آرایشی بهداشتی را از سایر اقدامات مرزبانان در ماه گذشته دانست و تصریح کرد: طی این مدت، 26 قاچاقچی دستگیر و 17 دستگاه خودرو و موتور سیکلت نیز در این رابطه توقیف شد.
سردار شیخی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کل کالاهای مکشوفه را 93 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: مرزبانی همواره، از فعالیت های اقتصادی مشروع مرزنشینان حمایت کرده و در جهت معیشت مردم زحمت کش روستاهای مرزی تلاش می کند؛ بنابراین به مرزنشینان عزیز توصیه می کنیم فعالیتهای اقتصادی خود را در چارچوب قوانین انجام داده و از فعالیت غیر قانونی بویژه ورود و خروج کالای ممنوعه جداً خودداری کنند.

کشف بیش از 110 کیلو تریاک
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش 93 درصدی کشفیات مواد مخدر و کشف بیش از 110 کیلو گرم تریاک در محور ارتباطی لردگان - بروجن خبر داد.
سردار غلامعباس غلام زاده گفت: طی 24 ساعت گذشته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر همکاران ما در پلیس مواد مخدر استان و با همکاری ماموران انتظامی شهرستان بروجن موفق به کشف بیش از 110 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.
این مقام ارشد انتظامی افزود : پس از بررسی و انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد سوداگران قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از استان های شرقی به این استان انتقال و توزیع کنند که حین حمل مواد مخدر در محور لردگان – بروجن روبه ری کلانتری 12 جانبازان بروجن شناسایی و توقیف شدند.
وی با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو از قاچاقچیان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از این خودرو ها بیش از 110 کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف و دو متهم را نیز در این خصوص دستگیر کردند.
سردار غلام زاده از افزایش 93 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک تن و 452کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف ، 21 دستگاه خودرو توقیف و 16 باند شناسایی و متلاشی شده است و نیز یک هزار و 440 نفر دستگیر که همراه مواد کشف شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف محموله لوازم ورزشی
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از توقیف یک محموله لوازم ورزشی خارجی به ارزش دو میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده هوو مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 915 کارتن لوازم ورزشی خارجی کشف شد که مدارک ارائه شده توسط راننده با محموله کامیون مغایرت داشت.
سرهنگ امیرخانی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه و توقیف خودرو و محموله آن افزود: محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

کشف 196 کیلو گرم حشیش
فرمانده انتظامی ماهشهراستان خوزستان از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف 196 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جلیل زبیدی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات پلیسی 2 سوداگر مرگ را که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند را شناسایی کردند.
وی در ادامه اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام تحقیقات گسترده، مخفیگاه دو سوداگر مرگ را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.
سرهنگ زبیدی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار 196کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.دو سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.
کشف 4 تن قهوه قاچاق در دلیجان
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان استان مرکزی از توقیف یک دستگاه کامیون باری حامل چهار تن قهوه قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی هاشمی گفت: روزگذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان، هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و پس از متوقف کردن و بازرسی از آن موفق به کشف قهوه خارجی شدند.
وی با اشاره به ارزش دو میلیارد ریالی محموله توقیف شده، افزود: راننده کامیون توقیفی،به دلیل عدم ارائه هرگونه مدرک معتبر گمرکی به مأموران انتظامی، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

ایرنا

705

کد خبر: 832012

وب گردی

وب گردی