خبر خوش برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور

رئیس کل بانک مرکزی از تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای ایرانیان مقیم خارج خبر داد و گفت: قراردادهایی از این دست با کشورهای اروپایی از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۰ میلیارد یورو آماده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از صدا و سیما، ولی‌الله سیف بهبود فضای کسب و کار کشور را در مقایسه با گذشته یادآور شد و گفت: با توجه به حمایتهای قانونی در جلب سرمایه های خارجی، هموطنان خارج نشین ما می توانند به راحتی از این فضا و مقررات حاکم بر آن استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در این باره ارتباطات بانکی کاملا مهیاست ، گفت: اگر هموطنان ما با تعیین سهم آورده سرمایه گذار، سوژه ها و ایده های سرمایه گذاری داشته باشند، می توانند در ایران که ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر می تواند از بازدهی خیلی بالاتری هم برخوردار باشد، سرمایه گذاری کنند.

سیف ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی روابط خوبی با بانکهای مرکزی طرف تجاری ایران برقرار کرده و نظام بانکی ما توانسته است در حد نیاز روابط کارگزاری خوبی با بانکهای خوب و مطرح اروپایی برقرار کند.

او با تاکید بر اینکه تامین منابع و پرداخت وجوه و انجام مبادلات با سهولت بیشتری انجام می شود ، اظهار داشت : از سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در عرصه تولید و صنعت کشور استقبال می کنیم .

403

کد خبر: 832101

وب گردی

وب گردی