زمان اعزام زائران به عرفات کاهش یافت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده زمان انتقال حجاج کشورمان به عرفات که درسالهای قبل بعضا تا حدود  ۷ساعت به طول می انجامید در زمان بسیار کوتاهتری انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ همزمان با آغازعملیات انتقال ۸۶ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی خانه خدا به سرزمین عرفات؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی از واحدهای حمل و نقل ترددی و راهنمای حجاج ستاد مکه مکرمه بازدید کرد.

در این بازدید که آقای حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و شماری از مسئولان ستادی و اجرایی بعثه و سازمان حج حضور داشتند، مسئول واحد حمل و نقل ترددی از آخرین اقدامات انجام شده برای نقل و انتقال زائران به صحرای عرفات گزارشی را به اطلاع نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رساند.

حمیدرضا محمدی مسئول حمل و نقل ترددی ستاد مکه مکرمه در گزارش خود گفت که عملیات اعزام زائران ایرانی از بعدازظهر چهارشنبه آغاز شده و تا ساعات اولیه بامداد پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: تدابیر و برنامه ریزی های دقیقی برای نقل و انتقال زائران انجام شده است تا در کمترین زمان ممکن مسیر مکه به سرزمین عرفات را با اتوبوس طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های خالصانه عوامل ستادی و اجرایی در ارائه خدمت حداکثری به زائران بیت الله الحرام گفت: تردیدی وجود ندارد که شما عزیزان در ثواب حج حجاج عزیز کشورمان سهیم هستید.

وی با اشاره به لباس های متحدالشکل نیروهای اجرایی و راهنمای حجاج، از این لباس به عنوان لباس خدمت یاد کرد و خطاب به نیروهای راهنما و ستادی گفت: قدر خود را بدانید، با اخلاص کار کنید و ان شاءالله خداوند اجر بیشتری به شما خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده زمان انتقال حجاج کشورمان به عرفات که درسالهای قبل بعضا تا حدود ۷ ساعت به طول می انجامید در زمان بسیار کوتاهتری انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ابراز امیدواری کرد: عملیات حج ۹۶ که تاکنون به خوبی انجام شده است، تاپایان با موفقیت ادامه یابد.

حمید محمدی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه به بازدید خود از چادرهای منا و عرفات اشاره کرد و گفت: همه امکانات لازم برای بیتوته و اقامت زائران در صحرای عرفات و منا آماده شده است.

وی گفت: چادرها، همگی مفروش و مجهز به کولر است تا ان شاءالله زمینه آسایش بیشتر زائران فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود عزیمت کاروان های زائران از مکه تا عرفات، حدود یک ساعت بطول انجامد.

پس از این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و محمدی بازدید کوتاهی از مرکز راهنمای زائران انجام دادند و به پرسنل این واحد نیز خداقوت گفته و از تلاش های آنان تشکر و قدردانی کردند.

گفتنی است، عملیات اعزام زایران ایرانی به صحرای عرفات از بعدازظهر چهارشنبه آغاز شد و تا ساعت 2 بامداد پنجشنبه ادامه یافت.

قرار است مراسم دعای پرفیض عرفه امروز با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا در سرزمین عرفات برگزار شود.

701

کد خبر: 832165

وب گردی

وب گردی