نصب ۲هزار و 596 دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق در کردستان

شرکت آب منطقه ای کردستان اقدام به نصب ۲ هزار و ۵۹۶ کنتور هوشمند آب و برق برروی چاه های کشاورزی استان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دوره چهار ساله دولت یازدهم در سطح استان کردستان ۳۳ اکیپ گشت و بازرسی تشکیل و اقدامات مستمر این گروه ها موجب، انسداد ۹۵۷ حلقه چاه غیر مجاز و اعاده آن ها به وضع سابق با حجم آب برگشتی ۱۰ میلیون مترمکعب به سفره های آب زیرزمینی شد.

در این دوره همچنین برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از منابع آبی و حفاظت از این منابع ۲۴ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و هزار و ۲۰ دستگاه موتور تلمبه غیرمجاز شناسایی و ۳۸۷ دستگاه از آن ها از سطح رودخانه های استان جمع آوری شده است.

اکیپ های گشت و بازرسی ۱۳۰ مورد از کارگاه های دانه بندی شن و ماسه و هشت هزار ۵۵۶ حلقه چاه دارای پروانه را جهت جلوگیری از اضافه برداشت، کنترل کرده و همچنین ۳ هزار و ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز را شناسایی کردند.

در راه نیل به ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی دو هزار ۵۹۶ کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه ها نصب شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه بر روی چاه های کشاورزی، ۳۸۶ دستگاه بر روی چاه های صنعتی نصب شده است.

عمده این تعداد کنتورها شامل ۲ هزار و ۱۰۲ دستگاه در دشت های ممنوعه کردستان و ۴۹۴ دستگاه در دشت های آزاد نصب شده است.

به منظور اجرای برنامه های آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، نشست هایی با مقامات اجرایی، قضایی، نیروی انتظامی، رسانه ها، گروه های مرجع و روحانیون و بهره برداران منابع آب در هر شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای برگزار شده است.

از طریق انسداد چاه های غیر مجاز، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در راستای جبران کسری حجم مخزن دشت های دارای بیلان منفی، با اقدامات صورت گرفته در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب به آبخوان ها برگشت داده شده است.

901

کد خبر: 832223

وب گردی

وب گردی