مصرف ۳۵ میلیارد لیتر مترمکعب سوخت معادل در نیروگاه‌ها

معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی گفت: در سال 95 بالغ بر 70 میلیارد لیتر مترمکعب سوخت معادل در نیروگاه‌ها مصرف شد که این مقدار تا پایان مردادماه سال 96 در نیروگاه‌ها برابر با 35 میلیارد لیتر مترمکعب است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو،عبدالرسول پیشاهنگ در رابطه با افزایش ضریب آمادگی واحدهای نیروگاهی گفت: با تلاش پرسنل نیروگاهی و با انجام کامل تعمیرات واحدهای نیروگاه‌های حرارتی در نیمه دوم سال 95 به میزان 80 هزار و 158 مگاوات، باعث افزایش ضریب آمادگی واحدهای نیروگاهی در پیک تابستان سال جاری به میزان 5/98 درصد شد و این امر منجر به عبور موفق از پیک تابستان سال جاری شد.

او در خصوص تعمیرات واحدهای نیروگاهی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته می‌بایست در نیمه دوم سالجاری بالغ بر 88 هزار و 947 مگاوات تعمیرات انجام پذیرد که از این میزان 43 هزار و 953 مگاوات مربوط به تعمیرات اتاق احتراق، 31 هزار و 225 مگاوات تعمیرات دوره ای، 8 هزار و 285 مگاوات تعمیرات اساسی بخار و گاز، 2 هزار و 662 مگاوات تعمیرات مسیر داغ، 1 هزار و 824 مگاوات تعمیرات نیمه اساسی بخار و 998 مگاوات تعمیرات صد هزار ساعت توربین (RI و LTE )بوده است.

او خاطر نشان کرد: از آنجایی که مهم‌ترین وظیفه نیروگاه‌ها تبدیل انرژی سوخت به انرژی الکتریکی می‌باشد تأمین سوخت مطمئن و پایدار نیروگاه‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است که در سال 95 بالغ بر 70 میلیارد لیتر مترمکعب سوخت معادل در نیروگاه‌ها مصرف شد که این مقدار تا پایان مردادماه سال 96 در نیروگاه‌ها برابر با 35 میلیارد لیتر مترمکعب است.

پیشاهنگ در ارتباط با اجرای پروژه IGV+ در کشور اظهار داشت: این سیستم یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در کشورهای پیشرفته است و در صـنعت برق افزایش ظرفیت تولـید بـرق از طریق بـهبود بهره وری است که در سالجاری این پروژه بروی 31 واحد V94.2 انجام گرفته و باعث افزایش توان 112 مگاوات شده است.

معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌های افزایش توان در واحدهای گازی، خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور واحدهای گازی است که این طرح در 14 واحد گازی اجرا شده است و 214 مگاوات توان افزایش یافته است.

معاون راهبری تولید شرکت با اشاره به مجهز شدن نیروگاه‌ها به سامانه پایش آنلاین از 23 درصد به 46 درصد ابراز امیدواری کرد تا نیروگاه‌هایی که در سال 96 اقدام به نصب تجهیزات مذکور کرده‌اند، تا پایان سال نسبت به نصب و بهره برداری تجهیزات مذکور اقدام خواهند کرد.

پیشاهنگ در ارتباط با طرح‌های ساخت داخل در راستای اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی صدها قطعه ساخت داخل در دست اجرا بوده که ساخت داخل یک دستگاه پره‌های ثابت و متحرک ردیف اول تا چهارم توربین گازی کرافت V93، ساخت دیسک‌های ردیف اول تا سوم توربین گازی آسک فیات، ساخت پنج دست از هر یک از ردیف‌های پره‌های ثابت و متحرک واحدهای گازی GEF5 و نگهدارنده های آجرنسوز توربین گازی V94.2 از جمله فعالیت‌هایی است که به دست توانمند متخصصان داخلی ساخته و در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

402

کد خبر: 832290

وب گردی

وب گردی