نجفی: فشار آمریکا بی‌اثر بود/آژانس باردیگر پایبندی ایران را تایید کرد

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر تایید می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برجام جلو می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گزارش جدید آژانس عنوان کرد: گزارش جدید آژانس که هشتمین گزارش از روز اجرای برجام و هفتمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می رود بار دیگر تایید می کند که فعالیتهای هسته ای ایران اعم از غنی سازی با سانتریفیوژهای نسل اول در سایت نطنز، تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و نسل جدید، تولید آب سنگین، مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک (که البته با طرفهای دیگر پیگیری می شود)، راکتور تحقیقاتی تهران، برنامه تولید رادیوایزوتوپ پایدار در فردو و سایر بخشها بر اساس برنامه درازمدت اعلام شده ایران و در چارچوب برجام جلو می رود.

وی افزود: آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود بر اساس استانداردهای پادمانی به راستی آزمایی اجرای برجام ادامه داده و تاکنون نظارت بر اجرای پروتکل الحاقی را همانند بقیه صد و بیست و چند کشوری که آن را اجرا می کنند، دنبال می کند.

نجفی گفت: متن گزارش شبیه گزارشهای قبلی است و تغییرات آن شامل تحولات فنی از جمله تولید آب سنگین و انتقال مقادیری آب سنگین به خارج (در حالیکه با خریداران در حال مذاکره هستیم)، افزایش ذخیره 3 و 67 درصدی، جایگزینی برخی سانتریفیوژها و مواردی شبیه آن است.

نماینده دائم ایران در آژانس اضافه کرد:لفاظی ها و فضا سازی رسانه ای مقامات آمریکایی و سفر نماینده آمریکا به وین تاکنون تاثیری بر فعالیتها و اقدامات راستی آزمایی آژانس و نحوه گزارش دهی آن نگذاشته است و انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود ادامه دهد.

301

کد خبر: 832318

وب گردی

وب گردی