هاشمی شاهرودی:  ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را را نعل وارونه امریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری عراق که امشب در جریان سفر به بغداد صورت گرفت، ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را را نعل وارونه امریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین با تأکید بر هوشیاری و همبستگی ملت ها گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های امریکا ازجمله فتنه‌گری‌های طائفه ای، قومی، فرقه‌ای و اختلافات مذهبی مقابله کنند
نوری المالکی ،معاون رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی و دکتر محسن رضایی، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایفای نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق تشکر کرد.

نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق افزود: مفتخریم که میزبان نخستین سفر عالم برجسته جهان تشیع، حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی و هیأت همراه به عراق هستیم و امیدواریم این سفر، مایه تحکیم روابط راهبردی دو کشور ایران و عراق باشد.
نوری المالکی ضمن تشکر از نقش سازنده ایران در شئون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق، پیروزی های اخیر ارتش و ملت عراق در نبرد با تروریسم را مرهون نقش سازنده علما در بسیج مردمی ،همبستگی اقشار مختلف مردم و همراهی دوستان و همپیمانان راهبردی ملت عراق به ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و از آنان تشکر کرد.
معاون رئیس جمهوری عراق همچنین ضمن تشریح زمینه های اتحاد ملی و دستاوردهای بزرگ و شیرین همبستگی ملت عراق، استمرار این پیروزی ها را مرهون توجه بیشتر نخبگان عراقی به سه مؤلفه «وحدت، امنیت و علائق ملی» دانست.

302

کد خبر: 832346

وب گردی

وب گردی