نماینده مردم زاهدان: استاندار به خواسته های نمایندگان اهل تسنن بیشتر رسیدگی کند

نماینده مردم زاهدان گفت: انتظار است استاندار سیستان و بلوچستان به خواسته های نمایندگان اهل تسنن رسیدگی بیشتر کند زیرا تا کنون نتوانسته به خوبی به این موضوع رسیدگی کنند.

علیم یار محمدی نماینده مردم زاهدان درمورد تغییر یا ابقای استاندار سیستان و بلوچستان در استانداری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت، تغییر استانداران با تشخیص وزیر محترم وزارت کشور صورت می گیرد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره نقاط ضعف و قوت استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دوران مدیریت آقای اوسط هاشمی پروژه های عمرانی شان را با توجه به توان دولت به خوبی هدف گیری و پیش بردند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان یک استانی با رویکرد دو قومیتی تشکیل شده از اهل تسنن و تشیع هستند که بیش از 70 درصد از جمعیت استان سیستان و بلوچستان را اهل تسنن تشکیل داده اند و هر کدام از این قومیت ها مطالباتی دارند.

نماینده مردم زاهدان با تاکید بر این که اکثریت استان سیستان و بلوچستان را اهل تسنن تشکیل داده اند، تصریح کرد: با توجه به نوع انقلاب ما و نوع اکثریت اقلیت مذهبی که در استان به چشم می خورد حاکمیت استان را در دست دارد و از آن خود این حاکمیت را می دانند که استاندار محترم سیستان و بلوچستان توانست مساله دو قومیتی را تا حدودی مدیریت کند اما مورد تایید دوطرف نبود.

یارمحمدی همچنین تاکید کرد: با توجه به مدیریتی که میان دو مذهب صورت گرفت از سوی استاندار می توان به کارکرد وی نمره قبولی را داد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تغییر استاندار با بیان این که تغییر استاندار مشخص نیست، گفت: برخی از دوستان نگرانی ها و تعاملاتی دارند. نمایندگان مردم سخنگوی مردم هستند. نمایندگان اهل 6 نفر هستند که یک مقداری تمهیدات ویژه تری به صحبت ها و نظراتشون داده شود و انتظار داریم که قومیتها به صورت کلی تری در کارهای سیاسی کشور مشارکت داشته باشند تا بتوانند درخواست مردم خود را ارجاع و عملیاتی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار است که استاندار سیستان و بلوچستان به خواسته های نمایندگان اهل تسنن رسیدگی کند زیرا تا به کنون نتوانستند به خوبی به این موضوع رسیدگی کنند.

901900

کد خبر: 832363

وب گردی

وب گردی