آلبوم صوتی عاشقانه‌های «یادِ تو» رونمایی شد

جشن رونمایی از آلبوم صوتی «یادِ تو» شعرهای عاشقانه علیرضا بهرامی با صدای مهرداد اسکویی عصر امروز پنجشنبه ۹ شهریور ماخ در شهرکتاب فرشته برگزار ‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اهالی سرشناس ادبیات، سینما، موسیقی و رسانه در شهر کتاب فرشته برگزار شد.
در این مراسم خسرو سینایی، اردشیر رستمی، همایون ارشادی، سهیلا ملک مرزبان حضور داشتند و تعدادی از شعرهای آلبوم با صدای مهرداد اسکویی برای حضار پخش شد.

خسرو سینایی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: انحرافم به هنر با شعر آغاز شد و با موسیقی ادامه پیدا کرد. هر هنرمند براساس تسلطش به هریک از ابزارهای هنری دست به خلق اثر می زند و در این میان شاعر به واسطه تسلطش به کلام شعر می سراید.
وی با بیان اینکه سینما یک هنر با واسطه است گفت: شعر را می توان در لحظه ثبت کرد ولی در سینما از لحظه شکل گیری ایده تا تصویر واسطه های زیادی وجود دارد که شاید چند درصد از ایده اولیه ذهن یک کارگردان باشد که در شعر اینگونه نیست.
سینایی با مقایسه وضعیت هنرمندان قدیم که به سفارش امرا و سلاطین دست به خلق اثر هنری می زدند با هنرمندان امروز گفت: هنرمندان از اواخر قرن ۱۹ شروع به ساخت ایده های خود کردند تا در اوایل قرن ۲۰ ایده هنرمند برای خلق اثار بزرگتر از ایده های سفارش دهندگان شد.
کارگردان عروس آتش ابراز کرد: در حال حاضر ارزیابی شاعر واقعی با شاعر بازاری سخت شده و در این آشفته بازار هنر ارزیابی آثار هنری سخت شده و هنرهای مختلف در هم ادغام شده اند.

در ادامه مهسا ملک مرزبان گفت: امروز کار هنرمند دشوار است بخصوص هنرمند معاصر که هم سفارش دهندگانی دارد و هم مستقل کار می کند و تنها محدود به هموطنانش نیست وباید هنری در حد و اندازه جهانی بیافریند.
وی افزود: اگر میراث دار نسل های گذشته هستیم باید بتوانیم تاثیر خود را در این نیا بگذاریم شاید اثارمان تاثیری به اندازه غزلیات حافظ نداشته باشد ولی اگر نام هنرمند را بر خود گذاشته ایم باید بتوانیم تاثیری هرچند کوچک بر دنیای معاصر باقی بگذاریم.

اردشیر رستمی در این مراسم درباره خصوصیت شعر بهرامی گفت: در این مجموعه علیرضا بهرامی عشق را خصوصی نمی کند و به ان وجه عمومیت می بخشد و بر زیبایی ان می افزاید.
وی با بیان اینکه خوانش اشعار توسط مهرداد خوانش خطرناکی است ابراز کرد: صدای وی از چیزی به جز متن وام نمی گیرد و شعر را به متن ارجاع می دهد و در شنیدن این سیدی از صدای او عبور می کنیم و تنها شعر به گوش می رسد.

علیرضا بهرامی شاعر مجموعه بیان کرد: انسان ها موجودات شکست خورده ای هستند و هنرمندان تلاش می کنند برای درد و زخم مرهمی بگذارند.

وی افزود: هرآنچه در آلبوم یاد تو آمده است واقعیت هایی است که در زندگی روزمره ام اتفاق افتاده است که در الزام های زیستن و زندگی کردن برایم هر روز رخ می دهد.
بهرامی اظهار کرد: مهرداد اسکویی با صدایش در خواندن اشعار این کتاب وجه دیگری از هنرش را نمایان کرده است.

در پایان مراسم مهرداد اسکویی گفت: از کودکی آرزویم بوده که شعر بگویم و با توجه به اینکه آدم بیقراری هستم در بسیاری از عرصه ها وارد شدم و شعر را با تجربه درونی خودم می خوانم و اگر شاعری بخواهد ماندگار شود باید شعرش در ابتدا فهمیده شود.
وی افزود: بی اندازه به شعرخوانی علاقه دارم و هر وقت دلتنگ شدم با یکی از شاعرها دردل می کنم زیرا در دنیای ادبا جان و جهان های مخفی را تجربه کرده است.

503

کد خبر: 832414

وب گردی

وب گردی