ایران به چهار سازنده خارجی بازی رایانه ای متصل شد/آغاز مذاکره برای انتقال سرورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی از اتصال مستقیم به چهار شرکت بازی ساز «والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج» خبر داد و نوشت: مذاکره برای انتقال سرورهای شرکت های محبوب جوانان، به عنوان یک راه حل دایمی آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی امروز (جمعه) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج علاوه بر اینکه «پینگ»در ارتباط بین الملل با محصول های این چهار شرکت به 80 میلی ثانیه رسیده و حدود 50 درصد نسبت گذشته بهتر شده است، بهبود بسیار شایانی نیز در «جیتر» مشاهده می شود که به طورقطع این راه حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان می آورد.
پینگ یک ابزار شبکه‌ای است که برای آزمایش میزان دسترسی‌پذیری یک میزبان در شبکه پروتکل اینترنت به کار می‌رود و می‌تواند زمان رفت و برگشت برای بسته‌های فرستاده شده از میزبان تا رایانه مقصد را بر حسب میلی ثانیه محاسبه کند.
هنگامی که از سیگنالی با دوره زمانی خاص نمونه برداری کرده یا در بازه های زمانی مشخص، پالس هایی را می گیریم، میزان انحراف زمانی را که در این رابطه دیده می شود خطای ناشی از جیتر می نامیم. به عبارت دیگر، جیتر تفاوت زمانی است که بسته اطلاعاتی ما از لحظه ارسال درشبکه تا زمان رسیدن به مقصد سپری می کند.
آذری جهرمی تاکید کرد 2مقوله پینگ و جیتر در بازی های رایانه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توضیح داد: بخش زیادی از پینگ یا به عبارت دیگر «لیتنسی» مربوط به مسیر بین الملل است و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما برمی گردد.
او نوشت: درباره جیتر، هم مسیر بودن رفت و برگشت بسته های اینترنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این مسوول یادآوری کرد: عده ای از جوانان و نخبگان میهن عزیزمان در کار تولید بازی های رایانه ای هستند و چشم امیدشان به حمایت شما و دولت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدوارم با حمایت ما و شما روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.
آذری جهرمی به افرادی که در صفحه وی درباره رفع فیلتر (صافی) از برخی بازی های رایانه ای پست گذاشته بودند، پیشنهاد کرد: برای پیگیری این موضوع درخواست های خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای ثبت کنید.

402

کد خبر: 832475

وب گردی

وب گردی