هادی قاسمی:اردوی جهادی معبر است و نه منزل

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در مراسم بدرقه گروه های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:تابستان امسال 3000 دانشجوی بسیجی و جهادی در قالب گروه های مختلف از دانشگاه های تهران عازم مناطق محروم شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، هادی قاسمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در مراسم بدرقه گروه های جهادی دانشگاه های آزاد اسلامی تهران بزرگ گفت:در تابستان سال جاری 3000 نفر جهادگر دانشگاه های تهران به مناطق مختلف کشور اعزام شده و در حوزه های بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم خدمت رسانی کرده اند.

قاسمی هدف از اردوهای جهادی را ترویج فرهنگ خدمت رسانی به محرومین عنوان کرد و گفت:دانشجویان بسیجی و جهادی نه پیمانکارند، نه کمیته امداد، نه سازمان بهزیستی و نه نظام مهندسی.بلکه افرادی جهادی هستند که با سفر به اقصی نقاط کشور و مناطق محروم این پیام را انتقال می دهند که دانشجویان جهادی مردم محروم را فراموش نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه اردوی جهادی معبر است و نه منزل، ازدانشجویان شرکت کننده در این اردوی جهادی خواست قدر این فرصت ده روزه را بدانند:اردوی جهادی فرصتی تکرار نشدنی است که شهید حججی از آن شروع کرد و در آن متوقف نشد.

در تمام طول سال پیگیر مشکلات مردم مناطق محرومیم

میثم حجتی مسئول اردوی جهادی دانشگاه آزاد تهران شمال در ادامه این مراسم گفت:اردوی جهادی 8 سالی است که در واحد تهران شمال شکل گرفته است و در5 سال اخیر روی روستای زیرکوه از توابع استان خراسان جنوبی متمرکز شده است .

وی اردوی جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم را در همین اردوی ده روزه منحصر ندانست و تاکید کرد:در تمام طول سال با ارتباط مستمر با مردم این منطقه محروم مشکلات مردم را پیگیری می کنیم.

حجتی مسئول گروه مخلصین در پایان گفت: کاروان جهادی "مخلصین" دانشگاه آزاد تهران شمال خدمات عمرانی،آموزشی، درمانی و فرهنگی را در این منطقه محروم دنیال می کند.

پویش رسانه ای "آجرهای بهشتی" برای تامین هزینه های ساخت مدرسه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب هم در این مراسم گفت:این دانشگاه از سال 90 تاکنون 12 اردوی جهادی را در مناطق محرم برگزار کرده است.

وی افزود:در این سفر منطقه ای در بشاگرد با درجه محرومیت9 انتخاب شده است که فاقد بسیاری از امکانات اولیه هستند.

باستان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران بزرگ اظهار داشت:این منطقه محروم تنها دو کلاس درس را دارد که باعث شده اهالی این منطقه نتوانند حتی یک مقطع تحصیلی کامل داشته باشند .

وی در ادامه گفت:قرار است در اردوی "حاج احمد متوسلیان" 2 کلاس درس ساخته شود و یک دوره تحصیلی در این منطقه محروم تکمیل گردد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب برآورد ساخت مدرسه را برای اهالی این منطقه محروم 30 میلیون عنوان کرد و گفت:برای تامین این هزینه با ایجاد پویش رسانه ای "آجرهای بهشتی" هزینه های ساخت مدرسه را تامین کرده و علاوه بر آن با کمک خیرین لوازم التحریر مدرسه و برخی مواد غذایی جهت محرومیت زدایی از این منطقه محروم قرار است در آستانه مهر ماه توزیع گردد.

دانشجویان جهادی در دانشگاه ها سفیران کار و تلاش در دانشگاه ها هستند

بهروز دانشیان رییس دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد جنوب هم در این مراسم با تجلیل از بسیج و جهادگران بسیجی گفت:بسیج یک مکتب تربیتی است که معمار انقلاب ازشهید حسین فهمیده که یک طفل 13 ساله است به عنوان رهبر خود اعلام می کنند.

دانشیان با اشاره به شهید حججی گفت:چرا این مدرسه می تواند چنین افرادی را تربیت کند.سئوالی که پاسخش را می توان در اخلاص و روحیه جهادی دانست که زمان را نگاه نمی‌کنند و هرجایی هرکاری باشد انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه تهران واحد جنوب با اشاره به اینکه امروز شهید حججی و فهمیده الگوی جوانان شده است،بیان کرد:دانشجویان جهادی در دانشگاه ها سفیران کار و تلاش در دانشگاه ها هستند و امیدواریم این برنامه ها روز به روز افزایش یابد.

دکتر صفایی نیا رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال هم در این مراسم به تجلیل از دانشجویان بسیجی و جهادی پرداخت و از این اقدام باارزش تجلیل کرد.

کد خبر: 832483

وب گردی

وب گردی