ترکی الفیصل: کشورهای منطقه علیه ایران بایستند

مدیر سابق سازمان استخبارات عربستان در مصاحبه‌ای روز جمعه با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران خواستار تلاش جمعی کشورهای منطقه علیه تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز، «ترکی الفیصل»، مدیر سابق سازمان استخبارات عربستان در مصاحبه‌ای روز جمعه با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران خواستار تلاش جمعی کشورهای منطقه علیه تهران شد.

این شاهزاده عربستان در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» مدعی شد که سیاست‌های ایران باعث نامناسب شدن فضای برای شرکت‌های تجاری در این کشور شود.

وی علاوه بر متهم کردن ایران به نداشتن سیستم قضایی با ثبات و دخالت نهادهای حکومتی در فضای اقتصادی، گفت: «ایران با تجاوزگری و نظامی‌گری در منطقه - از لبنان گرفته تا عراق و سوریه- پیشروی کرده است.»

«ترکی الفیصل» در ادامه با نام بردن از یمن، بحرین و کویت، مدعی شد که ایران در حال انجام فعالیت‌های مخرب در این کشورها است و گفت: «ما چه اقدامی می‌توانیم انجام بدهیم؟ می‌توانیم با تلاش جمعی از بهره‌برداری ایران از تجاوزگری‌اش جلوگیری کنیم.»

مقام سابق عربستان در بخش دیگری از مصاحبه به موضوع تنش‌های دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر پرداخت و گفت که امیر قطر، به مفاد توافقنامه یازده بندی امضا شده در سال 2015 متعهد نبوده است.

منبع: فارس

302

کد خبر: 832511

وب گردی

وب گردی