در دولت دوازدهم بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط خواهیم داشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد تعاملات بین وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تقویت و ضعف‌های موجود به مرور مرتفع شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه بازدید یک روزه از دانشگاه علوم پزشکی همدان، پس از بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی فرشچیان و ریحانه این دانشگاه، در نشستی با کارکنان و دانشجویان عضو نهادهای دانشجویی این دانشگاه دیدار کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره این‌که در دولت دوازدهم تعاملات فی‌مابین حوزه ستاد و دانشگاه‌ها تقویت می‌شود، گفت: در سه سال‌گذشته بیشتر وقت ستاد صرف برطرف کردن مشکلات زیرساختی منابع انسانی، فرهنگی، فیزیکی ستاد و برخی از مشکلات ریشه‌دار دانشگاه‌ها نظیر ناعادلانه بودن بودجه دانشگاه‌ها شد که در دولت دوازدهم قطعاً این روند تغییر کرده و تعاملات و ارتباط ستاد و دانشگاه‌ها تقویت می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایطی که در ابتدای دولت یازدهم معاونت فرهنگی و دانشجویی با آن مواجه بوده است، گفت: از سال ۹۳ به بعد که بنده مسوولیت حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت را عهده‌دار شدم، با مشکلات و کمبودهای متعددی روبرو بودیم که مهمترین آنها مشکلات حوزه منابع انسانی بود.

وی افزود: به‌طوری بضاعت منابع انسانی ستاد در حوزه فرهنگی و دانشجویی از برخی از دانشگاه‌ها نیز ضعیف‌تر بود که ستاد را با مشکلات اساسی مواجه کرده بود؛ بنابراین حدود یک‌سال و نیم صرف ترمیم منابع انسانی ستاد شد به طوری که هم‌اکنون این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

فراهانی با اشاره به این‌که در سه سال گذشته بیشتر وقت ستاد به ترمیم منابع انسانی، برطرف کردن کمبودهای شدید منابع فیزیکی، فراهم شدن زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی، تحول در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و عادلانه کردن منابع مالی گذشته است، تصریح کرد: در دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد تعاملات بین ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تقویت شود و مشکلات و ضعف‌های موجود با پیگیری‌ها و بررسی‌ها و تعاملات فی‌مابین به مرور مرتفع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در دولت دوازدهم بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط خواهیم داشت و بیشتر تمایل داریم از نزدیک شنونده نظرات کارشناسی مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم.

در ادامه این مراسم مدیران دانشجویی، عمومی، فرهنگی، روابط عمومی، تربیت‌بدنی، شورای انضباطی، مشاوره و سلامت روان دانشگاه، نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را با معاون وزیر بهداشت مطرح کردند.

از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط کارشناسان و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌توان به ضرورت محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها، رضایت از مسیر عادلانه شدن بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در سه سال گذشته، کمبود برخی از امکانات ورزشی نظیر استخر در دانشگاه علوم پزشکی همدان، کمبود نیروی انسانی در ادارات مشاوره و سلامت‌روان، نبود چارت سازمانی مناسب در حوزه فرهنگی، چابک‌سازی منابع مالی حوزه فرهنگی و نبود بودجه مجزا و مختص حوزه مشاوره اشاره کرد.

همچنین تحول ایجاد شده در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی با راه‌اندازی مفداهای دانشگاهی، تشکر از جهش‌های ایجاد شده در شاخصه‌های فرهنگی و نگاه مثبت وزارت بهداشت به بحث خوابگاه‌سازی در دولت یازدهم و ضرورت ادامه این مسیر در دولت دوازدهم از جمله موضوعاتی بود که کارشناسان و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور در حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مطرح کردند.

کد خبر: 832533

وب گردی

وب گردی