آخر شب کفش بخرید/کفش و قلب دوم انسان!

یکشنبه 12 شهریور 1396 - 00:00
کد مطلب: 832603
شرایط خرید کفش

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که در مغازه از کفشی خوشتان بیاید و آن را بخرید، ولی بعد از آمدن به منزل از خرید خودتان پشیمان شوید؟ علت پشیمانی شما هم این باشد که بعد از پوشیدن کفش ها، پاهای تان ورم کنند، تاول بزنند و درد زیادی داشته باشند؛ بنابراین برای این که دچار این مشکل نشوید، توصیه های زیر را هنگام خرید کفش در نظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز اهمیت استفاده از کفش مناسب تا جایی است که استفاده از کفش‌های نامناسب سبب ایجاد فشار نابجا به نواحی پا، زانو، کمر و حتی گردن می شود که این مساله مشکلاتی را برای فرد در بلند مدت بوجود خواهد آورد. به گفته یک فیزیوتراپ ، کفش خوب کفشی است که کف آن قابلیت انعطاف داشته باشد.

مهدی عظیمی افزود: کف کفش در ناحیه زیر انگشتان پا نیز بایستی انعطاف لازم را داشته باشد.

به گفته وی بهترین کفش، پاپوشی است که کفی آن دارای دو قوس طولی و عرضی بوده، به نحوی که قوس طولی و عرضی کف پا را پر کند. این فیزیوتراپ گفت: کفی کفش بایستی از انعطاف لازم برخوردار بوده و فشارها را در خود خنثی کند، به عبارتی به شکل پا باشد و پا در آن احساس راحتی کند.

عظیمی با بیان اینکه اکثر کفش ها این کفی را ندارند، به افراد توصیه کرد: هنگام انتخاب کفش دقت کنند. این فیزیوتراپ به افرادی که کف پای صاف دارند، توصیه کرد: از کفش‌هایی استفاده کنند که کفی آنها زیر نظر متخصصان فیزیوتراپ ساخته شده باشد.

هنگام خرید کفش به نکات زیر توجه کنید

کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی معمولا سفت بوده و به‌راحتی خم نمی‌شوند؛ درحالی‌که کفش‌های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت‌تر خم می‌شوند؛ بنابراین اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید. عظیمی با بیان مطلب و با اشاره به اینکه سایز پاهای خود را مدام بررسی کنید می گوید: اینکه در بزرگسالان سایز پاها تغییر نمی‌کند، یک باور غلط است. درواقع، به‌مرور زمان سایز پاها تغییر می‌کند؛ پس سالی دومرتبه پاهای خود را اندازه بگیرید. البته بین مارک‌های مختلف سایزها متفاوت است؛ پس براساس مارک موردنظرتان سایز پاهایتان را بشناسید.

آخر شب کفش بخرید
این فیزیوتراپ می گوید: پاها در اثر کارکردن و راه‌رفتن یا دویدن درطی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد؛ بنابراین شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید. به حرف فروشنده اعتماد 100درصد نکنید؛ پس کفش را قبل از خریداری پوشیده و در مقابل فروشگاه کمی با آن راه‌رفته و حتی بدوید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

به شست‌پا توجه کنید
وی با اشاره به اینکه همیشه باید حدود دوسانتیمتر بین شست‌پا و جلوی کفش فاصله باشد؛ بنابراین نباید کفشی را بخرید که پنجه پای‌تان را محکم بگیرد گفت: برخی از کفش‌ها به‌قدری راحت و بی‌صدا هستند که شما حس می‌کنید دارید در فضا یا روی ابرها راه می‌روید. این کفش‌ها برای اهداف خاصی طراحی‌ شده‌اند و مناسب دویدن در یک پارک نیستند؛ مثلا پوشیدن این کفش‌ها برای افرادی که پاشنه‌درد دارند، می‌تواند مناسب باشد؛ اما کسانی‌که مچ‌پاهای‌شان به‌راحتی پیچ می‌خورد، به‌هیچ‌وجه نباید از این نوع کفش‌ها استفاده کنند.

طول کفش
عظیمی گفت:در بسیاری از افراد اندازه دو پا کمی باهم تفاوت دارند و مهم است که هنگام خرید کفش با پای بزرگتر اندازه شود. دقت کنید که در جلوی کفش به‌اندازه 2/1سانتیمتر با بلندترین انگشت‌پای بزرگتر فاصله باشد. اطمینان حاصل کنید که پاشنه‌پا در کفش نمی‌لغزد و درصورت وجود این حالت، سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. همه انگشت‌های پا باید با رویه کفش فاصله مناسب دارا باشند تا هنگام راه‌رفتن به آن‌ها فشار وارد نشود.

عرض کفش
به گفته این فیزیوتراپ عرض کفش به‌اندازه طولش مهم است. هنگامی‌که کفش را می‌پوشید، نباید کناره‌های آن از فرم اصلی خارج شوند. اگر پای شما به کناره کفش فشار وارد می‌کند، کفش برای شما باریک است و باید کفش‌های پهن‌تر را امتحان کنید. کفش‌های پیاده‌روی مانند کفش‌های میهمانی نیستند و دلیلی برای به‌زور جادادن پا در کفش موجود نیست.

قوس کف کفش
عظیمی با اشاره به اینکه معمولا در یک مدل انتخاب قوس‌های مختلف ممکن نیست، ولی بهتر است مدلی که حمایت بهتری برای پا فراهم می‌کند، انتخاب شود گفت: نکته مهم در انتخاب کفش این است که مانند لباس، سایز درج‌شده روی آن مهم نیست و طوری‌که کفش در پا قرار می‌گیرد، اهمیت بیشتری دارد. ممکن است برندهای مختلف تا حدودی در اندازه باهم متفاوت باشند. حتما کفش پیاده‌روی مناسب انتخاب کنید تا از درد و آسیب‌دیدگی پا جلوگیری شود.

لژ کفش
این فیزیوتراپ در پایان گفت: بیشتر کفش‌های ورزشی لژ دارند، ولی کفش‌های پیاده‌روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند. کفش ورزش‌هایی مانند تنیس و بسکتبال به‌دلیل نحوه حرکت در آن‌ها لژ بیشتری در قسمت جلویی دارند به‌ همین‌ دلیل کفش‌های ورزشی برای پیاده‌روی طولانی مناسب نیستند. لژ به‌کاررفته در پاشنه کفش، پا را در زمان برخورد با زمین، هنگام راه‌رفتن محافظت می‌کند.

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

166 / 24

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار