اجرای رایگان چهار نمایش در تئاتر مستقل

تئاتر مستقل تهران در نظر دارد با اجرای عمومی چهار نمایش از گروه های جوان به حمایت از تئاترهای تجربه گرا بپردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، به دعوت تئاتر مستقل چهار گروه تجربه گرا و جوان در یک دوره سه ماهه به صورت رپرتوار به اجرای آثارشان می پردازند.

این نمایش ها عبارتند از: «1978» به کارگردانی محمد شجاعی، نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی حامد اصغرزاده، نمایش «در باب ماراساد» به کارگردانی حسام لک و نمایش "مورچه ها" به کارگردانی علی مسعودی.

اجرای این آثاز از شهریور ماه آغاز شده و تا پاپان آبان ادامه دارد.

مصطفی کوشکی، مدیر تئاتر مستقل درباره حمایت از گروه های جوان و تجربه گرا و دلایل اجرای این آثار در تئاتر مستقل، گفت: با توجه به حضور و ظهور تئاتر تجاری امکان نفس کشیدن برای گروه های تجربه گرا و جسور روز به روز تنگ تر می شود و این خطر وجود دارد که این گروه های جوان به تغییر بازیگر برای اجرای عمومی و یا متوسل شدن به تهیه کنندگان سودجو فکر کنند، از این رو تئاتر مستقل تهران با حمایت مرکز هنرهای نمایشی امکانی را به صورت کاملا رایگان برای اجرای آثار این هنرمندان به وجود آورده تا تماشاگر با گونه ای بسیار جسور و باکیفیت از تئاتر مواجه شود که مسئله اش فقط هنر تئاتر است و برای اجراگر و تماشاگر مسئله اقتصادی در جایگاه پایین تری قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایش هایی که در تئاتر مستقل تهران مورد حمایت قرار گرفته اند پیش از این در جشنواره های دانشجویی موفقیت هایی را بع دست آورده اند.

501

کد خبر: 832604

وب گردی

وب گردی