در هر لباس و در هر موقعیتی که قرار داریم، باری از دوش مردم و کشور برداریم/باید با مردم صادق باشیم

وزیر بهداشت گفت:امیدوارم هر یک از ما در هر لباس و در هر موقعیتی که قرار داریم، باری از دوش مردم و کشور برداریم و با همدیگر مهربان باشیم و از این مسیر ، به حل مشکلات مردم کمک کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان آیت الله شهید قدوسی شهرستان نهاوند، ضمن ابراز خرسندی از نامگذاری این بیمارستان به نام شهید قدوسی، گفت: از دوران نوجوانی تا کنون جزء ارادتمندان شهید قدوسی هستم زیرا منشا خدمات بسیاری بود و ایشان و فرزندانشان که هم دانشگاهی من بودند، انسان های سلیم النفس و شریفی بودند و امیدواریم در طراز نام آن بزرگوار بتوانیم به انجام وظیفه و خدمت کردن بپردازیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات بسیار زیادی در حوزه سلامت در سراسر کشور و استان همدان انجام شده است، افزود: به همت استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و مسئولان این استان، اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام شده و البته اقدامات زیادی نیز باید انجام شود.

دکتر هاشمی با اشاره به سخنان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از غصه های ما این است که برای بکارگیری 70 نفر در این بیمارستان، 7 هزار نفر ثبت نام کردند البته وضعیت در حوزه های مختلف در کشور همین است و مشکلات زیادی وجود دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید با مردم صادق باشیم و حقایق را به آنها بگوییم. وقتی در بودجه عمومی، فقط اعتبارات پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت را داریم و برای ابتدایی ترین پروژه ها که نیاز مردم است، دچار مشکل هستیم، لازم است که همه انصاف کنند و مسئولان، شهامت به خرج بدهند و تصمیمات مهمی بگیرند.

دکتر هاشمی اضافه کرد: برخی از تصمیمات، ممکن است دردناک باشد و مانند یک عمل جراحی است که اگر انجام نشود، مجبور به قطع عضو خواهد شد و سلامت در معرض خطر می افتد بنابراین به تاخیر افتادن برخی از تصمیمات، ممکن است زیان زیادی داشته باشد.

دکتر هاشمی یادآور شد: در دیدار اخیری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان تاکید داشتند که مسئولان کشور باید خطر کنند و شجاع باشند. البته افرادی که در دستگاه های دولتی هستند، باید زمینه های تصمیمات شجاعانه را فراهم کنند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دولت و مطرح کردن توقعات، انتظارات و درخواست ها، اظهار داشت: انتظارات مردم بحق و طبیعی است و با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، به تازگی شاهد راه اندازی اولین بیمارستان دولتی در نهاوند بودیم اما باید سطح انتظارات و توقعات نیز با توان اقتصادی دولت برابر باشد و اطمینان دارم که با اتفاقات 29 اردیبهشت و 29 مرداد 96، و در پرتوی همکاری و اتحاد مردم، مشکلات اساسی مردم مانند اشتغال و تولید و البته توسعه خدمات را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوارم شرایط کشور همراه با آرامش باشد و امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شود و بخش تولید، رونق پیدا کند.

دکتر هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان آیت الله قدوسی نهاوند، گفت: این بیمارستان به عنوان اولین بیمارستان دولتی این شهرستان، مانند نوزاد است و باید از آن مراقبت کرد و کاستی ها و مشکلات آن باید ظرف 6 ماه تا یکسال آینده برطرف شود و می تواند بخشی از بار سنگین بیمارستانهای شهید حیدری و آیت الله علی مرادیان را کاهش دهد.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر تسریع در حل مشکلات جذب نیروی انسانی برای بیمارستان آیت الله شهید قدوسی، گفت: موضوع تامین نیروی انسانی این بیمارستان با توجه به اخذ مجوز از سازمان امور استخدامی کشور، باید حل و بدور از حرکات نمایشی و استقرار موقت نیروی انسانی، مشکلات آن برطرف شود

وزیر بهداشت در خصوص تامین نیروی تخصصی برای این بیمارستان، گفت: نیروی متخصص و فوق تخصص در مهرماه در کشور توزیع می شوند و امیدوارم که تا حد ممکن نیازمندی ها به نیروی تخصصی در این شهرستان، برطرف شود و پرستاران، پیراپزشکان، ماماها، آزمایشگاهی ها و پزشکان بتوانند وسیله رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: ظرف 6 هفته آینده هیاتی از وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات به نهاوند اعزام می شوند و حتما تجهیزاتی مانند سی تی اسکن و ام آر آی تامین خواهد شد البته باید برای حل مشکلات صبور بود.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: دستورات لازم برای کمبود نیروی تخصصی، تجهیزات پزشکی، کمبود منابع و آمبولانس صادر خواهد شد.

701

کد خبر: 832642

وب گردی

وب گردی