فلاحت پیشه: درخواست بازدید از اماکن نظامی یک ادعای سیاسی است/ آمریکا بازنده برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تلاشند تا برجام را در مناسبات بین‌ ایران و آمریکا قربانی کنند، گفت: کشورهای دنیا دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران را به عنوان تحریم های فرامرزی قبول نخواهند کر د و ما در این میدان بازی نمی‌کنیم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو باخبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به اظهارات دولت ایالات متحده مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران به واسطه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اساس موضوع این است که آقای ترامپ به دنبال اعمال موارد 11 تا 13 قطعنامه 2231 است که یک تیمی را مشخص کرده تا اعلام عدم پایبندی ایران را در سه ماهه سوم مطرح کند ضمن اینکه امریکا در تلاش است تا با طرح موضوعاتی خارج از برجام، ایران را قربانی نقض به برجام کند.

وی خاطر نشان کرد: واکنش های خانم «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در این قالب صورت می‌گیرد و این موضوع بهانه‌ای است که بتوانند فشار های سیاسی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند اما با توجه به توافق نامه جامع هسته ای ایران باید گفت که برجام به هیچ وجه چنین بهانه‌ای را به آنها نمی‌دهد چرا که اگر در قالب برجام کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد بستن pmd یا ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه درخواست بازدید از اماکن نظامی تنها یک ادعای سیاسی است، عنوان کرد: اگر امروز آمریکا عدم پایبندی به برجام را اعلام کند نمی تواند تغییری در عرف بین الملل ایجاد کند چرا که پسابرجام به عرف بین الملل تبدیل شده است و کشورها حاضر به همراهی آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه طرح هرگونه موضوع کار نظامی برنامه هسته‌ای ایران یک فعالیت و ادعای غیربرجامی است ادامه داد: آمریکایی ها می دانند بعد از اینکه نخستین بازرسی آژانس که مهمترین بازرسی نیز محسوب می‌شد با موافقت ایران صورت گرفت و مقرر شد تا کارشناسان با اختیار کامل تمام جوانب را بررسی و موضوع هسته ایران شفاف شود ابعاد احتمالی نظامی ایران با گزارش نهایی آژانس مختومه شد و چنین ادعاهایی از سوی امریکا تنها لفاظی سیاسی و ادعای واهی است.

فلاحت پیشه اظهار کرد: من معتقدم جمهوری اسلامی ایران موضوع برجام را به دو قسمت تقسیم کرده است، یک قسمت غرب و یک قسمت آمریکا که در خصوص آمریکا، ایران در مسئله برجام مطابق قانون برابر طرح مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه مقابل به مثل عمل خواهد کرد اما در قالب برجام یقینا ما چهارچوب های برجام را حفظ می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح مقابله با اقدامات آمریکا از سوی ایران افزود: مقرر شده تا تمام دستگاه‌ها مطابق قانون تمامی راهبردهای مقابله به مثل را بنا به برنامه ها و شرایط موجود طرف مقابل ارائه بدهند و در قالب آن عمل کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در خانه ملت در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا برجام را در مناسبات بین‌ ایران و آمریکا قربانی کنند، گفت: کشورهای دنیا دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران را به عنوان تحریم های فرامرزی قبول نخواهند کرد و ما در این میدان بازی نمی‌کنیم.

301

کد خبر: 832693

وب گردی

وب گردی