پنج ابزار مهم برای شبکه سازی علمی

پنج ابزار مهم برای ارتباط بین پژوهشگران و سهولت در اشتراک گذاری دانش که مورد توجه متخصصان و دانشگاهیان قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز پنج ابزار مهم برای شبکه سازی علمی ویژه متخصصان و دانشگاهیان به شرح زیر است:


1. ریسرچ‌ گیت www.researchgate.net : معتبرترین شبکه اجتماعی علمی برای پژوهشگران و محققان در دنیاست که تقریباً، تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات در سراسر جهان، در آن عضویت دارند و بیش از 6 میلیون از اساتید و دانشجویان سراسر جهان، کاربران این شبکه هستند. رسالت ریسرچ گیت ارتباط بین پژوهشگران و سهولت در اشتراک گذاری دانش و تجربه و تولیدات علمی متخصصان و پژوهشگران است. این سایت علاوه بر عضویت رایگان، امکان دسترسی رایگان به بسیاری از مقاله‌های تمامی اساتید جهان را فراهم کرده است.


2. شبکه اجتماعی اکادمیا Academia.edu : خود به عنوان پلیت فرمی برای دانشگاهیان برای اشتراک گذاری مقالات پژوهشی تبدیل شده است. مهمترین قابلیتهای این شبکه اجتماعی می توان به قابلیت ایجاد پروفایل پژوهشی، قابلیت شناسایی و برقراری ارتباط و تعامل با سایر پژوهشگران، اشتراک اطلاعات، تحلیل عمقی تاثیر تالیفات محقق، ردیابی محققان مورد نظر، ردیابی زمینه های پژوهشی و مجلات مورد علاقه، جستجوی مشاغل تحقیقاتی و ... نام برد. عضویت در این شبکه رایگان است.


3. شبکه اجتماعی مندلی www.mendeley.com: بستری جدید برای ارتباطات پژوهشی و همکاری های علمی و نیز ابزاری برای مدیریت اطلاعات علمی اطلاعات مانند اندنوت یا زوترو محسوب می شود. عضویت در آن رایگان است و بیش از دو و نیم میلیون نفر عضو این شبکه علمی هستند.


4. اورکید orcid.org: این منبع به پژوهشگران شناسه منحصر به فرد و یونیک می دهد تا آنها آسانتر اطلاعات شخصی و تولیدات خود را روزآمد و همکاران خود را شناسایی کنند.


5. لینکدین www.linkedin.com: لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای و تخصصی دیگر است که پژوهشگران می توانند برای اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط با سایر متخصصان در آن عضو شوند. عضویت در این شبکه نیز رایگان است.

کد خبر: 832707

وب گردی

وب گردی