اولین مدرسه بین المللی تابستانه ماشین‌های الکتریکی پربازده دایر می‌شود

اولین مدرسه بین المللی تابستانه ماشین‌های الکتریکی پربازده با هدف آشنابی متخصصان این حوزه با فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید در عرصه ماشین‌های الکتریکی طی روزهای 14 تا 16 شهریور ماه در محل پژوهشگاه نیرو دایر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ اولین مدرسه بین المللی تابستانه ماشین‌های الکتریکی پربازده و مدل‌سازی و تحلیل حرارتی ماشین‌های الکتریکی، با توجه به نیاز جدی در خصوص ارتقاء فناوری‌های موتورهای الکتریکی مورد استفاده در تجهیزات مختلف و با هدف آشنایی متخصصان این عرصه با فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.


براساس این گزارش، در روزهای برگزاری این مدرسه‌ی تابستانه، اساتید برجسته از دانشگاه‌های تهران، پلی تکنیک میلان (ایتالیا) و کنکوردیا (کانادا)، به آموزش و ارائه فناوری‌های روز دنیا و دستاوردهای نوین در عرصه ماشین‌های الکتریکی و ارتقاء فناوری آن خواهند پرداخت.


موتورهای الکتریکی در حدود 60 درصد از انرژی الکتریکی مصرفی در بخش صنعت و در حدود 40 درصد کل انرژی الکتریکی تولیدی در کشور را مصرف می‌نمایند و بزرگترین مصرف کننده انرژی الکتریکی هستند. براساس این ارقام ارتقاء فناوری مورتورهای الکتریکی مورد استفاده در تجهیزات مختلف، بهره برداری و نگهداری آنها نیازمند توجه جدی می‌باشد. بر همین اساس مدرسه تابستانی با موضوع " ماشین‌های الکتریکی پربازده و مدل‌سازی و تحلیل حرارتی ماشین‌های الکتریکی" جهت یاری متخصصان و علاقمندان این عرصه با عناوینی چون صرفه‌جویی انرژی در موتورهای الکتریکی، مدل‌سازی و تحلیل حرارتی ماشین‌های الکتریکی، تخمین بازدهی موتورهای القایی، ماشین‌های الکتریکی پیشرفته در کاربردهای حمل و نقل، برگزار و با حضور خبرگان این صنعت، از دانشگاه‌‌های کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا)، بنیاد ملی نخبگان و شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های الکتریکی، چالش‌های اصلی این صنعت در حوزه ارتباط بخش پژوهش و صنایع کشور و همچنین توسعه کاربرد انواع فناوری‌های موتورهای الکتریکی پربازده و راهکارهای مقابله با آنها بررسی می‌شود.


شایان ذکر است، همزمان با برگزاری این مدرسه، گردهمایی متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعتی در حوزه ماشین‌های الکتریکی نیز برگزار می‌شود. در این گردهمایی بسته‌های حمایتی پژوهشگاه نیرو از مراکز پژوهشی و طرح‌های فناورانه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تشریح می‌شود.
علاقمندان برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت مدرسه تابستانی با آدرس www.emg-summerschool.nri.ac.ir مراجعه فرمایید.

402

کد خبر: 832752

وب گردی

وب گردی