مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور کدام اند؟

معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر آمار حوادث ترافیکی در کشور، هم از نظر تعداد و هم شدت، قابل قبول نیست؛ گفت: اگرچه تلاش های موثر سازمان های مرتبط طی دهه گذشته تا حد قابل توجهی منجر به کاهش حوادث ترافیکی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسن نوری، معاون عملیات اورژانس کشور، در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: سه عامل اصلی جاده، خودرو و انسان در بروز حوادث ترافیکی نقش دارد که تمرکز برای اصلاح هر سه لازم است.
نوری ادامه داد: البته ارتقای زیرساخت های حمل و نقل کشور و خودروها برای عموم قابل انجام نیست و این دو عامل می بایست در سیاستگذاری های کلان کشور مورد توجه باشد؛ اما مردم با رعایت نکات فرهنگ ترافیکی قادر خواهند بود تا حد قابل توجهی دو عامل دیگر را در کنترل داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار حوادث ترافیکی در کشور، هم از نظر تعداد و هم شدت، قابل قبول نیست؛ گفت: اگرچه تلاش های موثر سازمان های مرتبط طی دهه گذشته تا حد قابل توجهی منجر به کاهش حوادث ترافیکی شده است.
معاون عملیات اورژانس کشور، سه عامل مرگ و میر در کشور را چنین عنوان کرد: بیماری های قلبی و عروقی (۴۴.۱۳ درصد)، سرطان ها و تومورها (۱۵.۹ درصد) و حوادث (۱۰.۲ درصد)؛ که حوادث ترافیکی با احتساب ۴.۴۶ درصد، چهارمین علت فوتی ها به شمار می آید.
نوری در ادامه تاکید کرد: ارتقای کیفیت خودروها می بایست مطالبه عمومی باشد تا خودروسازان ملزم به رعایت نکات ایمنی و بهره گیری از دانش روز شوند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: همواره بر این نکته تاکید می شود که پیشگیری مقدم بر درمان است؛ بنابراین ممانعت از بروز حادثه با اصلاح جاده، خودرو و فرهنگ ترافیکی، بیشترین اهمیت را در اصلاح فرآیندهای مربوطه دارد.
معاون عملیات اورژانس کشور در پایان اظهارداشت: توسعه اورژانس های هوایی، زمینی، بیمارستانی و تربیت متخصص طب اورژانس به منظور استقرار در بخش های اورژانس تروما و استانداردسازی کیفیت خدمات پیش بیمارستانی در حال انجام بوده که در بهبود خدمات پس از حادثه نقش بسزایی دارد.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی radiosalamat@irib.ir و یا سایت جشنواره به آدرس www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 832829

وب گردی

وب گردی