سالیانه 17 هزار هموطن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند

رییس نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: سالانه 17 هزار هموطن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند؛ بی‌شک هزینه‌های ناشی از چنین حوادثی، مانع توسعه به شمار می‌آید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: آمار بالای حوادث در کشور موجب شده است ایران جزء ده کشور حادثه‌ خیز در جهان باشد.
وی در ادامه بیان کرد: اصلاح گفتمان اجتماعی، نخستین گام در کاهش سوانح و حوادث به شمار می‌آید و بایستی ارزش‌گذاری ‌ها نسبت به اتفاقاتی که در حال وقوع است، تغییر یابد.
رییس نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث متذکر شد: اکثریت جامعه بر این باور هستند که حادثه خبر نمی‌کند و آن را تقدیر می‌دانند؛ در حالی که این تصور درست نیست و با پیشگیری‌های لازم می ‌توان از بار خسارات آن کاست.
اعتماد سعید با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، به چالش کشیدن تصورات اشتباه از حادثه و ارزش‌گذاری و فرهنگسازی صحیح است.
مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه تاکید کرد: سالانه 17 هزار هموطن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند که از این تعداد، سه هزار کودک هستند و این زیبنده کشور ما نیست.
رییس نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در پایان اظهارداشت: بی‌شک هزینه‌های ناشی از چنین حوادثی، مانع از توسعه به شمار می‌آید.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی radiosalamat@irib.ir و یا سایت جشنواره به آدرس www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 833018

وب گردی

وب گردی