راه‌اندازی داشبورد مدیریت ایمنی در توانیر/ هدف گذاری ها همواره از منظر حادثه باید روی صفر باشد

سرپرست دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر از تکمیل داشبورد مدیریتی مناسب در حوزه ایمنی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، مسعود صادقی خمامی دراین خصوص گفت: خوشبختانه در حال حاضر می توانیم اعلام کنیم که این داشبورد نرم افزاری در آستانه راه اندازی کامل قرار دارد.
سرپرست دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر درخصوص مزایای داشبورد مدیریتی اظهار داشت: این داشبورد نرم افزاری به ما این امکان را می دهد که به صورت دقیق از فرآیندهای مستقر و جاری ایمنی در شرکتهای توزیع مطلع شویم و با بکارگیری شاخصهای عملکرد مناسب و اخذ خروجی های مناسب کمی بر وضعیت عملیات ایمنی شرکتهای توزیع اشراف داشته و تصمیم گیریهای اصلاحی لازم جهت توانمندسازی شرکتها جهت اصلاح امر به آنها اعلام شود.
صادقی درباره اقدامات درازمدتی که جهت ارتقای سطح ایمنی در دستور این دفتر وجود دارد گفت: به منظور شناسایی بسترهایی که بر وقوع حوادث نقش دارد چهار کارگروه تخصصی تعیین مشخصات فنی، تجهیزات و لوازم ایمنی، کارگروه تخصصی ایمنی پیمانکاران توزیع، کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و تحقیقات ایمنی و کارگروه تخصصی تدوین دستورالعملها و آیین نامه های ایمنی توزیع تشکیل شده است.
صادقی افزود: این کارگروهها با شناسایی عوامل بروز حادثه بسترهای لازم برای ایمن سازی محیط کار را فراهم می کنند.
او تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی ایمنی کارکنان و سلامت آنها نباید مورد تهدید قرار گیرد، نیروی انسانی باارزشترین سرمایه است و جایگزین کردن آن سالها طول می کشد و هزینه های بسیار زیادی را به جامعه تحمل می کند بنابراین هدف گذاریها همواره از منظر حادثه باید روی صفر باشد.
سرپرست دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر از عدم وقوع حادثه به عنوان یک شاخص اثرگذار در بودجه بندی سالهای آتی شرکتهای توزیع خبر داد و افزود: با توجه به جهت گیری وزارت نیرو در استقرار نظام جامع مدیریت HSE بسترهای لازم برای استقرار این سیستم در اکثر شرکتهای توزیع با استقرار سیستم مدیریتی OHSAS فراهم شده است.

402

کد خبر: 833056

وب گردی

وب گردی