«سیاهه انتشار شهر تهران» در فهرست 10مقاله پر درخواست سال 2016

مقاله علمی منتشر شده از پروژه سیاهه انتشار شهر تهران در بین 10 مقاله پر درخواست سال 2016 جهان در ژورنال «emission control science and technology» قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، حسین شهبازی از نویسندگان گزارش جامع سیاهه انتشار تهران در این باره گفت:‌ در مقاله علمی این گزارش که در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهیه شده، به بررسی منابع آلاینده متحرک در شهر تهران پرداخته شده و سعی بر آن بوده تا میزان تولید آلودگی ناشی از وسایل نقلیه در حال تردد در شهر تهران تخمین زده شده و سهم هر یک از دسته بندی های مختلف ناوگان حمل نقل شهر تهران شامل سواری، تاکسی، موتورسیکلت، وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون در تولید آلودکی در شهر مشخص شود.

به گفته شهبازی،‌ در این مقاله همچنین به بررسی اهمیت ناوگان فرسوده با اخذ خودروهای کاربراتوری در آلودگی هوای شهر تهران و سهم آنها در تولید انواع آلاینده ها پرداخته شده است. در این بررسی مشخص گردید که خودروهای کاربراتوری سواری، وانت و تاکسی به ترتیب 51، 61 و 15 درصد از تولید آلودگی ناشی از هر یک از ناوگان ها را شامل می شوند.

وی تصریح کرد: در بخش دیگری از این مقاله علمی تاثیر کیفیت سوخت بنزین و دیزل در تولید آلودگی هوا در این شهر تهران ارزیابی شده است و نتایج این بررسی نشان دهنده تاثیر قابل توجه کیفیت سوخت در تولید انواع آلاینده ها می باشد. نتایج نشان می دهد در اثر ارتقا کیفیت سوخت بنزین و دیزل انتشار آلاینده های مونوکسیدکربن، هیدروکربن ها، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق به میزان 20، 14، 3، 93 و 3 درصد کاهش می یابد.

701

کد خبر: 833151

وب گردی

وب گردی