آخرین وضعیت سر و سامان گرفتن حمایت‌ها از اساتید و هنرمندان صنایع دستی

بهمن نامور مطلق درباره آخرین وضعیت سرو سامان گرفتن حمایت‌ها از اساتید و هنرمندان صنایع دستی که در مجلس در حال بررسی است، گفت : این بزرگترین اتفاق و رویدادی است که در این دهه رخ خواهد داد و تمام زحمات شبانه روزی بنده و همکاران یکطرف و این طرح نیز یکطرف؛ زیرا این طرح به اندازه ای مهم است که خیلی‌ها هنوز اهمیت آن را درک نکردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از مراحل نهایی طرحی در حوزه صنایع دستی خبر داد که در صورت قانونی شدن آن؛ این طرح را می‌توان "کتاب مقدس" صنایع دستی ایران عنوان کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: مجلس این طرح را فرستاده بود شورای نگهبان و شورای نگهبان نیز دو - سه مورد ایراد گرفت که دوباره برگشت خورده است به مجلس. بنابراین چند هفته پیش نیز یکی از همکاران ما از معاونت صنایع‌دستی در کمیسیون صنعت و معدن این طرح را مورد بررسی قرار داده و لطف کردند اصلاحاتی را انجام دادند.

نامور مطلق تصریح کرد: بنابراین در حال ارسال این طرح به صحن علنی مجلس هستیم و اگر آنجا دوباره مصوب شد دوباره می‌رود برای شورای نگهبان و اگر بار دیگر اختلافی بود طرح به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور عنوان کرد: به نظر بنده اصل طرح تایید شده است و احتمالا ابلاغ می‌شود و شاید یک بند آن برود مجمع تشخیص مصلحت و آنجا نظر بدهند، چون آن بند مربوط به ارزش افزوده است.

نامور مطلق خاطرنشان کرد: اگر این طرح مصوب شود و همان بندهایی هم که مشکل ندارد به ما ابلاغ شود ما باید برای صنایع دستی جشن بگیریم چون صنایع دستی وارد عصر قانونمند خودش می‌شود زیرا هم اکنون ما بر اساس عرف و یا نوشته‌های این معاون و آن معاون داریم کار می‌کنیم و این به طرح یک کتاب مقدس برای صنایع دستی است که می‌توانیم فعالیت‌هایمان را تنظیم و ارتقاء دهیم.

705

کد خبر: 833169

وب گردی

وب گردی