کمبود ۳ هزار واگن در شهر تهران/ فاصله میان قطارهای مترو به 2 دقیقه کاهش می یابد

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن تأکید به کمبود3 هزار واگن در شهر تهران گفت: چنانجه دولت، مجلس همکاری کنند ما می‌توانیم میزان سفرها را از دو میلیون به ۶ میلیون افزایش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به گزارش جلسه امروز، اظهار کرد: در ابتدای چهارمین جلسه شورای شهر افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گزارشی را معطوف به حادثه پلاسکو و همچنین مبحث 22 مقررات ملی ساختمان ارائه کرد.

وی تصریح کرد: بعد از نطق پیش از دستور حبیب‌زاده، اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای پنجم توجه ویژه‌ای را به سطح ایمنی داشته و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را انجام خواهد داد.

اعطا ادامه داد: در جلسه امروز حسن رسولی به عنوان خزانه‌دار شورا و همچنین شهربانو امانی و مجید فراهانی به عنوان دو نماینده شورا در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: دستور جلسه دیگری نیز با مضوع ارزیابی برنامه پنج ساله دوم و فرآیند تعیین برنامه پنج ساله سوم در دستور جلسه بود که به دو دلیل این دستور جلسه مسکوت ماند. ابتدا اینکه قرار شد این موضوع در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد و دوم اینکه اعضا نظر داشتند که گزارش ارائه شده بعد از تعیین معاون جدید برنامه ریزی شهرداری تهران مطرح شود و به همین دلیل این موضوع برای یک ماه مسکوت ماند و بعد از آن مجددا در دستور جلسه قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر 5 کمیسیون شورا موضوعات مختلفی را در دستور کار خود قرار دادند ضمن اینکه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از نمایندگان 5 کمیسیون در آینده تشکیل خواهد شد.

اعطا افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی عملکرد مالی دریافت و پرداخت‌های شهرداری در شش ماهه اول سال 96 در دست بررسی است که گزارشات این موضوع از طریق مسئولان ذی ربط در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز بحث کاهش اختلافات بین شهرداری و سازمان مهندسی در دستور کار است که بنا داریم در این دوره تعامل بیشتری را با سازمان مهندسی و سایر سازمانهای مذکور داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بازدید از مناطق موضوع دیگری است که به لحاظ بعد نظارتی در کمیسیون شهرسازی و معماری در دست پیگیری است.

اعطا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و تشکیل ستاد استقبال از مهر به زودی جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد تا تمهدیات لازم برای استقبال از مهرماه درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: همچنین محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و شورای شهر تهران نیز هفته گذشته بازدیدی از مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات داشتند که طی این بازدید مشخص شده است از اعتباراتی که در سال 95 برای این مجموعه درنظر گرفته شده بود تنها 20 درصد از آن تخصیص داده شده که این موضوع در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز بحث رویکرد مدیریت به تقاضای سفر و توسعه خدمات الکترونیک در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه ما بنا داریم میزان سفرهای روزانه را از دو میلیون سفر به 5 الی 6 میلیون سفر در روز برسانیم.

اعطا از کاهش فاصله میان قطارهای مترو به دو دقیقه خبر داد و گفت: هم اکنون سه هزار واگن در شهر تهران کم داریم که باید این تعداد با همکاری دولت، مجلس و مدیریت شهری تأمین شود و در صورت تأمین این تعداد واگن قاعدتا جابجایی مسافران به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از خطوط مترو و به ویژه خط 7 مترو اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات ایمنی خط 7 جلسه ای با مسئولان مربوطه برای بررسی وضع موجود برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا موضوعی است که در کمیسیون سلامت در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه این کمیسیون موضوع استفاده از ظرفیت های علمی و مشورتی سمن‌های فعال در حوزه ایمنی مدیریت بحران را در دستور کار خود قرار داده است.

اعطا اضافه کرد: بحث شورایاران و تشکیل ستاد مربوطه در این زمینه دارد که ستاد شورا متشکل از 7 عضو (دو عضو کمیسیون فرهنگی و 5 عضو سایر کمیسیون‌ها) است در دستور کار قرار دارد و به زودی این موضوع در صحن شورا مطرح خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مراسم سوگندنامه نجفی شهردار تهران اشاره کرد و گفت: طی برنامه ریزی انجام شده این برنامه در روز سه شنبه هفته جاری (پنجمین جلسه شورا) برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت به تعویق افتادن جلسه سوگندنامه نجفی در هفته های گذشته توضیح داد: قبل از آغاز به کار رسمی شورا، اعضا موضوع میثاق نامه تفاهم نامه و در نهاید سوگند نامه شهردار را در دستور کار خود قرار داده بودن دو با توجه به اینکه قبل از ابلاغ حکم شهردار توسط وزیر کشور نمی توانستی این مراسم را برگزار کنیم در نهایت تصمیم گرفتیم این جلسه به بعد از مشخص شدن شهردار به صورت رسمی برگزار شود.

اعطا ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در دستور کار شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران قرار دارد موضوع ستاد سمن‌ها و شورایاری‌هاست که البته این موضوع قرار است در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت جمع بندی انجام شود.

وی تصریح کرد: قاعدتا در هفته های آینده بحث شورایاری ها نهایی خواهد شد اما در مورد سمن ها نگاه های متفاوتی است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

701

کد خبر: 833170

وب گردی

وب گردی