برگزاری همایش‌ «جهان بدون ترور» ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت:برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام به طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری «جهان بدون ترور»، اظهار داشت: پدیده تروریسم، پدیده جدیدی نیست و قدمتی به اندازه همه بشر دارد اما در هیچ دوره‌ای به اندازه امروز فراگیر نبوده است.
وی افزود: تروریسم به یکی از مسائل مهم عصر حاضر مبدل شده است و با وجود تعاریف متعدد از این پدیده، هیچ کدام از تعاریف کامل نیست چون صاحب نظران درباره ماهیت، اهداف و انواع ترور تعریف واحدی ندارند و نگاه های مغرضانه و مداخله کشورهای سلطه گر باعث عدم اجماع تعریف از این پدیده شده است.
علامتی در تعریف تروریسم بیان داشت: بهره‌برداری سیاسی از خشونت به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن یک حکومت برای ایجاد تغییر در آن است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: جنگ‌های خونین در تاریخ، جنگ‌های صلیبی، سرکوبی آزادی خواهان در سراسر جهان، جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، جنایات امریکا در ویتنام، عراق و افغانستان، ترور دانشمندان هسته‌ای و حرکات داعش در سراسر جهان از نمونه‌های ترور در تاریخ جهان است.
وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های تکنولوژی انواع جدیدی از روش‌های تروریسم بروز کرده است گفت: تروریسم زیستی، کشاورزی، محیط زیستی، اقتصادی، رسانه‌ای و جدیدترین آنها تروریسم سایبری است.
علامتی تصریح کرد: امریکا بعد از انقلاب به دلیل اختلاف نگاه با ایران در همه زمینه‌ها اقدام به مقابله مستقیم و غیرمستقیم با نظام ما کرده است و پشتیبانی مادی و معنوی از گروهک‌های معاند ایران و کودتای 28 مرداد نمونه اقدامات علیه ایران است.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: دشمنی امریکا با ایران در بسیاری از حوزه‌ها از مسئله تروریسم فراتر رفته و به یک جنگ تمام عیار مبدل شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی هم یک جنگ تمام عیار علیه ایران شروع شده است.
علامتی ادامه داد: برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام به طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» کرده است که با موضوعاتی چون؛ تروریسم نیابتی، اقتصادی، زیستی، محیط زیستی، کشاورزی، رسانه ای و سایبری است.
وی خاطرنشان کرد: هدف غایی این همایش‌ها ضمن تجلیل از کسانی که در مقابل همه هجمه‌ها جانفشانی کرده و استوار ایستاده‌اند؛ گفتمان‌سازی برای ایمن‌سازی و اصلاح ساختارهای آسیب‌پذیر در برابر تهدیدات و پدیده شوم تروریسم است.
علامتی با اشاره به نقش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه گفت: آگاه سازی این قشر از جامعه در برابر تهدیدها حیاتی است و آگاه‌سازی و توانمندسازی آنان از ضرورت‌های راه‌اندازی این سلسه همایش‌ها توسط این اتحادیه است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: به منظور جریان‌سازی پیرامون موضوعات همایش یکی از موثرترین اقدامات، راه‌اندازی قرارگاه‌های استانی متناسب با شرایط راهبردی هر منطقه از کشور، برگزاری کارگاه‌های مهارتی و راه اندازی مسابقات مختلف در سطوح استانی و ملی برای تولید آثار مرتبط با موضوعات همایش است.
وی به راه‌اندازی پرتال جامع همایش اشاره کرد و بیان داشت: دوره‌های آموزشی توانمندسازی از جمله اقدامات پیش بینی شده است و فعلا حدود 7 هزار دانش‌آموز به عنوان سرگروه در تابستان آموزش دیده‌اند.
علامتی تصریح کرد: آنچه مسلما نقشه راه خواهد بود توجه مستمر به فرمایش مقام معظم رهبری است که دانش‌آموزان را افسر عرصه جنگ نرم نامیدند است و اینکه دانش‌آموزان باید خود را برای این عرصه آماده کنند و درباره نظام سلطه و آمادگی داشته برای رویارویی با آن حاضر باشند.
وی زمان افتتاحیه رسمی این همایش را نیمه اول آبان‌ماه در تهران عنوان کرد و گفت: در فواصل زمانی، به صورت منطقه‌ای برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور با محوریت 5 استان خواهیم داشت.
علامتی افزود: اوایل سال آینده اختتامیه این همایش خواهد بود و با شروع سال تحصیلی نشست‌ها و کارهای پژوهشی دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: رایزنی‌هایی برای حضور گروه‌های دانش‌آموزی کشورهای مسلمان هم انجام شده است.

700

کد خبر: 833192

وب گردی

وب گردی