تحولات رمانتیک در رابطه وزارت ورزش و فدراسیون کشتی/ از استعفای قریب تا بیانیه ملی‌پوشان

در هفته ای که گذشت ، شاهد تحولات رمانتیکی بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی بودیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یکی از لذت بخش ترین و آشنا ترین بخش های دیدن سریال های خارجی بخش مقدمه است جایی که صدایی می گوید :« پریویسلی این هانیبال» یعنی آنچه در هانیبال گذشت. به عبارت دیگر ، خلاصه ای از آنچه در قسمت های قبلی رخ داده بود. اگر به هر دلیلی قسمت قبلی سریال را ندیده باشید همین مقدمه یک دقیقه ای کافی است تا متوجه اتفاقات مهم شوید. اینکه چه کسی کشته شده یا قاتل چه کسی است یا چه اتفاق رومانتیک یا تلخی در قسمت قبلی رخ داده. کدام زوج به هم رسیده اند و کدام یک از هم جدا شده اند. چه کسی تصمیم گرفته به سازمان خیانت کند و یا قهرمان داستان هویت خائن یا قاتل را یافته.این پریوسلی ها عمدتا با صدای قهرمان داستان بیان می شوند. مثلا در سریال بیست و چهار ، شنیدن صدای جک باوئر از آن جهت در این بخش مقدمه مهم است که او بیان می کند که کارمند سازمان ضد جاسوسی است ، خانواده اش را به گروگان گرفته اند و اگر اجازه ندهد که تروریست ها کارشان را انجام دهند خانواده اش را از دست می دهد!

ورزش ایران ، فوتبال ایران و زندگی ایرانی هم یک سریال است.تو بگو مجموعه ای از سریال ها. هم مضحک است ، هم خنده دار ، هم تلخ و هم اکشن. ورزش ایران را باید به یک تماشاخانه تشبیه کرد که در سالن های مختلفش ، نمایش های متفاوتی را به شما عرضه می کند.نمایش هایی که هم طنز است ، هم تلخ ، هم تراژدی ، هم هر اسم دیگری که بخواهید رویش بگذارید!
پس این شما و این هم «پریویسلی در ورزش ایران»!

وزارت ورزش و فدراسیون کشتی

در هفته ای که گذشت ، شاهد تحولات رومانتیکی بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی بودیم. آنقدر رومانتیک که آدم را یاد فیلم های عاشقانه می اندازد. ابتدا وزارت ورزش با صدور بیانیه ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد که فدای سرت که نهم شدی! پیش میاد! غمت نباشه پهلوون! مرد باس زمین بخوره تا مرد بشه. زمین خوردن عیب نیست. عیب اینه که پانشی خودتو بتکونی و بخندی! پاشو پهلوون!
فدراسیون کشتی هم باصدور بیانیه ای اعلام کرد : چوبکاری مون نکن وزارت جوون! شما بزرگی و اسباب بزرگی بلدی ولی ما مسوولیت پذیریم! حتما عیب و ایرادی داشتیم که نتیجه نگرفتیم. بررسی می کنیم هر عیب و ایرادی داشت رو هم رفع و رجوع می کنیم که مردم دلشون به کشتی خوش باشه. نمیشه که مردم ببینن پهلووناشون یکی یکی دارن می خورن زمین. خوبیت نداره. علی الحساب این استعفای رییس فدراسیون که به پیشگاه شما تقدیم میشه.

بلافاصله وزارت ورزش بیانیه داد که : پهلووون نکن این کارارو! حال مارو گرفتی! ما آب روانیم. شما سنگ ته رودخونه ورزشی! نکن آقا. اینقدر به دلت بد نیار اینقدر خلق مارم تنگ نکن. صلوات بفرستین تلاشتون رو انجام دادین.
فدراسیون کشتی هم بیانیه داد : نه آقا! شما داری پشت مارو با جوونمردی می شکنی ! ما هممون استعفا دادیم. نمی تونیم ناراحتی مردم رو تحمل کنیم.

هنوز این بیانیه درست منتشر نشده بود که سلطانی فر با گل و شیرینی رفت دفتر فدراسیون کشتی و روی خادم رو بوسید و شونش رو ماچ کرد و تاج گل انداخت گردنش که غمت نباشه مرد! تو برای این کشور مدال گرفتی. سرت رو بالا بگیر.

استقلال

اما هفته ای که گذشت برای استقلال هم خبرهای زیادی داشت. اول اینکه حسین قریب نه تنها در تمام جلسات هیات مدیره شرکت می کرد بلکه یک اسپانسر هم برای استقلال جور کرد و بدهی مالیاتی استقلال رو هم با تلاش های خودش به قسطهای طولانی مدت رسوند تا باشگاه بتونه بحران رو مدیریت کنه. اون سر جلسات تمرین تیم هم حاضر شد و با منصوریان صحبت کرد و بهش روحیه داد. از طرف دیگه افتخاری استعفای خودش رو داد و گفت : من این شغل رو بابت این دارم که فک و فامیلم تو دفتر آقای جهانگیری تلفن جواب میدن. دیگه نمی تونم خودم رو لایق این صندلی بدونم. حیف نیست یه مدیر خوب نیاد بالای سر این باشگاه؟
پشت بندش وزارت ورزش با صدور بیانیه ای استعفای آقای افتخاری رو پذیرفت و از مدیرانی که خودشون رو لایق این پست می دونن درخواست کرد رزومه خودشون رو برای ای میل وزارتخونه ارسال کنن.
از طرف دیگه بازیکنای تیم اعلام کردند که به دلیل نتایج نامناسب خودشان را بیست درصد جریمه کرده اند و اگر تا نیم فصل به جمع تیم های بالای جدول نرسند بیست درصد دیگر هم به جریمه قبلی اضافه می کنند.
کادر فنی هم اعلام کرد که مربیان باشگاه سی درصد خودشان را جریمه کرده اند ضمن اینکه منصوریان اعلام کرد تا اطلاع ثانوی امور مربوط به رستوران های زنجیره ای خودش را به خانواده واگذار کرده و قصدی برای تمرکز گذاشتن روی فعالیت های تجاری ندارد!

تیم ملی

اما تیم ملی هم در هفته ای که گذشت بازی با کره جنوبی را پشت سر گذاشت. بعد از پایان بازی تیم ملی با کره ، بازیکنان تیم ملی با صدور بیانه ای اعلام کردند : از آنجایی که ما برای شادی مردم بازی می کنیم و همه به لطف بی در و پیکر بودن فوتبال ، پول مفت خوبی گیرمون میاد ، از فدراسیون پاداش نمی خوایم. اگر برای فدراسیون مقدوره با پول پاداش ما یه کمکی به کودکان کار بکنه که این روزها مسابقات فوتبال دارن یا دستکم خرج بیمارستان چند تا از پیشکسوتارو بده که حق گردن ما دارن.
بچه های تیم ملی در پایان قدردانی از مردم که با دعای خیر از اونا حمایت کردن رو از یاد نبردن.

پرسپولیس

رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس مسوولیت چند ده میلیارد بدهی رو پذیرفت و گفت : من مدیر بدی بودم. من بودم پرسپولیس را بدهکار کردم.من بودم. من مقصر پرونده ژوزه مانوئل هستم. تقصیر منه که الان پرسپولیس ناچار چند میلیارد جریمه بریزه توی شیکم این مربی پرتغالی. من باشگاه رو اونقدر گنده کردم که دیگه نمیشه جمعش کرد. تقصیر منه. من مقصرم. گرون کردن بازیکنا و گرون کردن فوتبال مقصری جز من نداره. من معذرت می خوام و اگر باشگاه بخواد می تونم کمی تو فعالیت های اقتصادی کمک کنم.
باشگاه پرسپولیس هم با استقبال از این بیانیه اعلام کرد به زودی مجمعی از مدیران سابق پرسپولیس تشکیل میشه تا تجارب مدیران بتونه کمک کنه مشکلات مالی حل بشن.
***
اینا بخش هایی بود از فوتبال ایران و نمایش هاش. اگر حس می کنید بین واقعیت با چیزایی که این متن نوشته شده صد و هشتاد درجه تفاوت وجود داره ، تعجب نکنین. اینا نمایشه.سریاله. واقعیت که نیست!

منبع: دنیای ورزش

کد خبر: 833237

وب گردی

وب گردی