توافق محرمانه ترزا می با اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر انگلیس پذیرفته است برای جلوگیری از شکست طرح برکسیت، 50 میلیارد پوند به بروکسل پرداخت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت مترو؛ « ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، با بحران جدی در اجرایی کردن طرح برگزیت مواجه شده و برای نجات این طرح ناچار شد به طور پنهانی با اتحادیه اروپا توافق‌های مالی انجام دهد.

ساندی تایمز برای نخستین بار در گزارشی فاش کرد، ترزا می پذیرفته است در ازای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، 50 میلیارد پوند به بروکسل پرداخت کند. اکنون نخست وزیر انگلیس این گزارش را تایید می‌کند.
البته درخواست اتحادیه اروپا در ابتدا 100 میلیارد یورو (حدود 92 میلیارد پوند) بود که ترزا می این رقم را نپذیرفت.

ترزا می این کار را برای آغاز مذاکرات تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا انجام داد. روزنامه ساندی تایمز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: انگلیس بعد از پایان یافتن مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در مدت سه سال، سالانه ۱۷ میلیارد پوند به بروکسل پرداخت خواهد کرد تا مذاکرات تجاری میان دو طرف آغاز شود.

این منبع آگاه به ساندی تایمز گفت: ما در انتظار توافق بر سر 20 تا 30 میلیارد پوند بودیم و حالا با مبلغ 50 میلیارد پوند مواجه شده‌ایم.

روزنامه ساندی میل نیز این خبر را تایید کرد و نوشت : لندن پذیرفت برای رهایی از بن‌بست برگزیت، ۴۶ میلیارد پوند به اتحادیه اروپا پرداخت کند.

«مایکل بارنیه»، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، هفته گذشته دیداری با «دیوید دیویس»، وزیر برگزیت انگلیس، انجام داد تا با وی درمورد مسائل تجاری گفتگو کند؛ اما در پایان این دیدار اذعان کرد هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد.

مردم بریتانیا شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی، سال ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا در سال۲۰۱۷ آغاز شد و دو سال (تا مارس ۲۰۱۹) ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 833308

وب گردی

وب گردی