جمع‌آوری سه هزار قلیان در همدان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: سال گذشته در راستای مقابله با استفاده قلیان در تفرجگاه‌ها ۳ هزار قلیان در استان جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد نادری‌فر عصر امروز در جمع معاونین شورای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی اظهار داشت: این شهید معزز به راستی اسطوره شهدای مدافع حرم است.

وی ضمن قدردانی از متولیان برگزار نماز جماعت در تفرجگاه‌های استان نیز افزود: این اقدام تاثیرات بسیار خوبی در جامعه داشته و خوب است ما هرچه بیشتر از ظرفیت‌های دینی برای سالم سازی فضای جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر استفاده از مناسبت‌هایی مانند عیدغدیر برای ترویج نشاط در جامعه بیان کرد: باتوجه به در پیش بودن ماه محرم و امکان بروز رفتارهایی مانند قمه‌زنی برنامه‌هایی برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس نیز ظرفیت خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد و می‌توانیم از ظرفیت 1500 مدرسه‌ای که شورای امربه معروف و نهی از منکر در آنها تشکیل شده است برای ترویج نوشت افزارهای اسلامی استفاده کنیم.

نادری‌فر عنوان کرد: در حال ظرفیت لازم برپایی نمایشگاه نوشت افزارهای اسلامی در استان و مدارس وجود دارد اما از آنجا که اولویت با اتحادیه نوشت افزارهای اسلامی است فعلا از دادن مجوز به دیگر گروه‌های فرهنگی برای برپایی این نمایشگاه خودداری می‌کنیم.

وی درباره مصرف دخانیات به ویژه قلیان در تفرجگاه‌های استان نیز گفت: ما در استان به دنبال اجرای تفرجگاه‌ها و پارک‌های بدون دخانیات هستیم و به همنین منظور نیز پارک پرواز همدان از سوی شهرداری معرفی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ابراز کرد: موضوع سگ گردانی، استفاده از قلیان و به ویژه آلودگی صوتی که توسط برخی رانندگان ایجاد می‌شود تبدیل به مشکلی جدی شده و باید به صورت جدی با این منکر و آسیب‌های آن برخورد شود.

وی درباره موضوع قلیان اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون دخانیات مورد بررسی قرار گرفته است از این رو ما این مشکل را در استان بررسی کرده و سال گذشته اقدام به جمع‌آوری بیش از 3 هزار قلیان کردیم.

نادری‌فر با تشریح معضلات جم‌ آوری قلیان از تفرجگاه‌های استان توضیح داد: با جمع‌آوری مراکزی که قلیان در آنها استفاده می‌شد عرضه قلیان به پشت وانت بارها کشیده شده و پس از مقابله با این موضوع نیز در حال حاضر افراد در داخل ماشین‌های خود و هنگام رانندگی از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل قلیان در استان از یک مشکل ساکن تبدیل به یک مشکل سیال شده است تاکید کرد: هنگام گام برداشتن در رفع مشکلات اجتماعی باید با دقت بسیاری برنامه‌ها را اجرا و تبعات آن را به درستی بررسی کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ابراز کرد: درباره موارد مطرح شده در جلسه امروز ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مانند وضعت سالن‌های غذاخوری و نرخ غذاهای ارائه شده، آرایشگاه‌های زنانه،بیمارستان‌ها و غیره باید حساس بود چرا که مشکلات ایجاد شده در این مراکز نقض حقوق شهروندی است.

وی درباره ساماندهی مسافرخانه‌های غیر مجاز نیز اظهار داشت: ساماندهی این گونه مراکز در استان اجتناب ناپذیر است چرا که علاوه بر تبعات و ناهنجاری‌هایی که در این گونه مراکز ممکن رخ دهد مباحث امنیتی نیز مترتب است.

نادری‌فر افزود: لازم است برای ساماندهی این مراکز تابلوهایی طراحی شود تا هم ماموران، هم مردم و م مسافرانی که وارد استان می‌شوند بتوانند از این علامت‌ها و یا تابلوها مراکز مجاز و غیر مجاز را از هم تشخیص دهند.

وی در پایان گفت: در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و برنامه‌های اجرایی ستاد باید به گونه‌ای اقدام شود که کارها سبب افکار سازی در جامعه شود چرا که در این صورت افکار بازتولید شده و به رفتار و شخصیت در افراد تبدیل می‌شود.

901

کد خبر: 833332

وب گردی

وب گردی