هشدار پاسخ نظامی آمریکا به آزمایشات اخیر کره شمالی

ایالات متحده هشدار داد که می تواند "پاسخ نظامی عظیم" را به هر تهدیدی از سوی کره شمالی تحمیل کند.

به گزارش ایسکانیوز آمریکا هشدار داد که در مقابل آزمایشات هسته ای کره شمالی از پاسخ نظامی استفاده خواهد کرد. ایالات متحده هشدار داد که می تواند پاسخ نظامی عظیمی را به هر تهدیدی از سوی کره شمالی تحمیل کند.

پس از انفجار تحریک آمیز پیونگ یانگ از آنچه که ادعا کرد، یک بمب هیدروژن مینیاتوری بود.جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، پس از آزمایش غیرمنتظره هسته ای کره شمالی در روز یکشنبه ، گفت که بمبی قوی تر از حادثه ی هیروشیما را به قدرت می ساند.پیونگ یانگ اگر سرزمین یا نیروهای آمریکا را مورد هدف قرار دهد با پاسخ کوبنده ارتش آمریکا مواجه خواهد شد. اما در واقع از نظر تحلیلگران هچ گزینه عملی برای دفاع از هزاران شهروندی که در پایتخت کره جنوبی سئول در مخاطره هستند وجود ندارد. مارک هرتلینگ ژنرال ارتش آمریکا و تحلیلگر سی ان ان معتقد است که "ما معمولا گزینه های نظامی روی میز داریم، اما آنها بسیار نامناسبند" .

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جلسه اضطراری مشاوران امنیت ملی خود را فرا خواند و دومین تماس تلفنی آخر هفته خود با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن انجام داد وی از تحریم های شدید اقتصادی و قطع تجارت با کشورهای مرتبط با کره شمالی خبر داد.

کد خبر: 833364

وب گردی

وب گردی