مرکز بهاران مجوز از بهزیستی ندارد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:مرکز بهاران مجوزی از بهزیستی نداشت و خواستار همکاری شهرداری و بهزیستی هستیم ،تا دیگر مراکزی غیر قانونی فعالیت نکنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: رفع آسیب های اجتماعی محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی نیست و از سایر سازمانها مانند شهرداری هم انتظار داریم که در این زمینه پروتکل و آئین نامه های ما را در نظر بگیرند.

فرید براتی سده گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت همیشه جایگاه بالایی در بهزیستی دارد و این سازمان در میان سایر دستگاه های دولتی ساختاری منحصر به فرد دارد، به طوری که در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت تشکیلات و اختیاراتی بیش از سایر نهادها دارد.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی با توجه به جامعه و ارزش های اجتماعی تعریف می شوند و هر پدیده ای که ارزش های جامعه را مورد تهدید و هجوم قرار دهد، نوعی آسیب اجتماعی به حساب می آید.

رفع آسیب های اجتماعی محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی نیست



معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: امروزه کودک آزادی، همسر آزاری، زنان و دختران آسیب پذیر، فرار از خانه، اعتیاد، آسیب های نو پدید (فضای مجازی)، طلاق و خود کشی مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به این که مسایل مختلف اجتماعی می توانند مبنای بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی باشند، عنوان کرد: رفع تمام آسیب های اجتماعی نمی تواند محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی باشد، به طوری که همواره باید با همکاری و هماهنگی های متعدد در میان دستگاه های مختلف در پی پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی گام برداشت و در حال حاضر با امکاناتی که بهزیستی دارد می تواند در تمام زمینه ها با شهرداری همکاری های لازم را داشته باشد.

براتی تصریح کرد: از سایر سازمانها مانند شهرداری هم انتظار داریم که در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی پروتکل و آئین نامه های ما را در نظر بگیرند و در صورت لزوم از ما مجوز بگیرند چراکه در مورد مرکز بهاران دیدیم که مجوزی از بهزیستی گرفته نشد در حالی که براساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید اینگونه مجوزها را بهزیستی بدهد.

706

کد خبر: 833382

وب گردی

وب گردی