مردم سخت زندگی می‌کنند، ملی‌پوشان پاداش‌های میلیاردی زوری می‌خواهند/حرف بازیکن سوریه زشت و بچگانه بود/ انتقادات از بیرانوند مغرضانه است/ کی‌روش خوب بلد است با ذهن مردم بازی کند

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کی‌روش می‌داند چه زمانی باید چه در داخل کشور و چه با مربیان تیم‌های حریف وارد جنگ روانی شود و همه می‌توانند بر این موضوع صحه بگذارند که کی‌روش، استاد جنگ روانی است.

نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد مطرح شدن شایعاتی مبنی بر کمک تیم ملی فوتبال ایران به سوریه برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: تبانی و به نوعی راه دادن به سوریه در بازی فردا (پنج‌شنبه) به دور از فیرپلی است. این مسئله که ما یک سری منافع مشترک با سوریه داریم ارتباطی به فوتبال ندارد. از سوی دیگر تیم ملی ما 9 بازی پیاپی در این مرحله را بدون گل خورده پشت سر گذاشته و قطعا کادر فنی و بازیکنان نمی‌خواهند رکورد خیره‌کننده خود را خراب کنند.

وی ادامه داد: فوتبال و در کل ورزش هیچ‌گاه نباید با سیاست درگیر شود. هر چند من مطلبی از بازیکن سابق سوریه خواندم که واقعا بچگانه و زشت بود. زیاد شعبو به نوعی از ایران خواسته بود که به سوریه کمک کند تا با یکدیگر به جام جهانی بروند. اگر این اتفاق رخ دهد جامعه جهانی با نگاه تسمخرآمیزی به ما نگاه می کند. هر چند سوریه در سال‌های اخیر بیشترین پیشرفت را نسبت به دیگر تیم‌های گروه داشته است. نه کره جنوبی و نه ازبکستان تیم‌های همیشگی نبوده‌اند اما سوریه با وجود درگیری با جنگ، خیلی خوب خودش را بالا کشیده است. آنها فردا باید بازی خود را انجام دهند و امیدوار باشند. البته ایران هم مطمئنا می‌خواهد روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه علیرضا بیرانوند نمایش چندان خوبی نداشته و او کلین‌شیت‌های پیاپی را مدیون ساختار دفاعی تیم ملی است، گفت: این صحبت‌ها مغرضانه است و نباید زحمات دروازه‌بان تیم ملی را نادیده گرفت. بیرانوند خیلی خوب کار کرده و خط دفاعی هم زحمت زیادی کشیده است. بیرانوند موقعیت‌های گل زیادی را مقابل ازبکستان و کره جنوبی مهار کرد. مهم این است که او دروازه خود را تحت هر شرایطی بسته نگه داشته است.

نکیسا در مورد بیانیه ملی‌پوشان و صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر عدم شرکت در جشن صعود و همچنین اعلام شماره حساب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: کی‌روش خیلی خوب بلد است با ذهن مردم بازی کند. او می‌داند چه زمانی باید چه در داخل کشور و چه با مربیان تیم‌های حریف وارد جنگ روانی شود و همه می‌توانند بر این موضوع صحه بگذارند که کی‌روش، استاد جنگ روانی است. امکاناتی که در کشور وجود داشته در اختیار تیم ملی قرار گرفته است. ما یک کمپ و یک ورزشگاه آزادی داریم که دربست در اختیار کی‌روش است. اینجا آلمان یا انگلیس نیست که امکاناتی در حد استانداردهای روز دنیا داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فشار آوردن و بازی رسانه‌ای برای دریافت پاداش‌های میلیاردی در روزهایی که مردم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند، اصلا حرکت خوب و جالبی نیست چون این تصور ایجاد می‌شود که فوتبالیست‌ها خود را تافته جدا بافته می‌دانند و به زور می‌خواهند پاداش خود را بگیرند.

604

کد خبر: 833401

وب گردی

وب گردی