کره جنوبی مانور نظامی با مهمات جنگی انجام داد

کره جنوبی در پاسخ به آزمایش اخیر اتمی کره شمالی دست به مانوری نظامی زده است. براساس گزارش ها، هدف این مانور نظامی شبیه‌سازی حمله به پایگاه‌های اتمی کره شمالی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی ، در این مانور از مهمات رزمی و جنگی، جنگنده و موشک های بالستیک استفاده شده است.

این تمرین نظامی کره جنوبی ساعاتی پس از آن صورت گرفته است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که آمریکا به تهدیدهای کره شمالی "پاسخ نظامی عظیمی" خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) در واشنگتن و پس از جلسه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، با مشاوران امینت ملی‌اش در کاخ سفید گفت: "هر تهدیدی به آمریکا و سرزمین‌هایش از جمله گوآم یا متحدان ما با پاسخ نظامی عظیمی روبرو خواهد شد، واکنشی موثر و مقامت‌ناپذیر."

او همچنین گفت واشنگتن به دنبال "نابودی کامل کشوری یعنی کره شمالی نیست اما همانطور که گفتم ما گزینه‌های زیادی برای این کار داریم."

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده که می‌توان آن را در کلاهک موشک قاره پیما جا داد.

این اقدام واکنش های جهانی را به همراه داشت و شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد به درخواست آمریکا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی دوشنبه صبح برای بررسی برنامه هسته‌ای کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.

همزمان کره جنوبی و ژاپن توافق کرده‌اند تا از قطعنامه‌های بیشتر و قوی تر سازمان ملل متحد علیه کره شمالی، حمایت کنند.

802

کد خبر: 833411

وب گردی

وب گردی