کامیون ها وارد مناطق یک و 12 نشوند

سردار محمدرضا مهماندار گفت: طرح ساماندهی تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران اجرا و در این راستا از مدتی قبل برخورد با اضافه بار و تناژ غیرمجاز کامیون‌ها در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایرنا، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت که ورود و تردد خودروهای سنگین(کامیون و تریلی) در سطح مناطق 1 و 12 شهر تهران در طول شبانه روز و به صورت دائمی ممنوع شد.
سردار محمدرضا مهماندار افزود : یکی از بخش های مهم این طرح، ممنوعیت ورود و تردد کامیون ها در طول شبانه روز در مناطق 1 و 12 شهر تهران است.
وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد کامیون‌ها در این 2 منطقه دائمی و 24 ساعته است، افزود: در بررسی‌های انجام شده و برابر مصوبه شورای تأمین تهران، تردد کامیون‌ها در برخی از معابر تهران موجب بروز خسارت به معابر و همچنین ابنیه می‌شود.
سردار مهماندار ادامه داد: در این بررسی‌ها مشخص شد که اکثر معابر و ابنیه منطقه 1 و 12 شهر تهران مستعد چنین خساراتی هستند از این رو تصمیم بر ممنوعیت ورود کامیون‌ها به این مناطق گرفته شد.
به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، ممنوعیتی برای ورود و تردد کامیونت‌ها در این 2 منطقه وجود ندارد.
سردار مهماندار درباره جرایم مرتبط با ورود کامیون‌ به این 2 منطقه از شهر تهران نیز گفت: کامیون‌هایی که وارد این 2 منطقه شوند 90 هزار تومان جریمه شده و راننده خودرو نیز 4 نمره منفی دریافت می کند.
وی در خصوص ورود و تردد کامیون ها در مواقع ضروری به مناطق 1 و 12 شهر تهران نیز گفت: کمیسیونی مشترکی با حضور پلیس راهور و شهرداری تهران تشکیل و صدور مجوز تردد برای کامیون ها در مواقع ضروری در سطح این 2 منطقه از شهر تهران را بررسی و در مواقع لزوم مجوز تردد مقطعی براساس پلاک خودرو صادر می شود.
پیش از تردد خودروهای سنگین در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران تنها در ساعات پایانی شب و تا هنگام سحر مجاز بود که با اجرای طرح جدید پلیس تردد خودروهای سنگین در منطقه 1 و 12 شهر تهران به طور کلی ممنوع شده است.

705

کد خبر: 833460

وب گردی

وب گردی