«معاونت وزیر»، سهم  استانداری که درسودای شهرداری تهران  بود /شاخص های استاندار جدید از زبان عضو مجمع نمایندگان استان فارس

نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص های یک استاندار مناسب برای استان فارس گفت: استاندار یکی از پایه های اصلی استان است و باید نسبت به استان و چالش های آن شناخت کافی داشته باشد تا عزمش را برای رفع مشکلات جزم کند.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز درباره زمزمه های تغییر استاندار فارس در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: استاندار فارس قرار است به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور معرفی شود.

وی افزود: اولویت اصلی وزارت کشور برای انتخاب استاندار مبنی بر آن است که بدانیم فرد در زیرمجموعه اش توانمند و کارآمد و ارتباطشزم را با وزارتخانه، کابینه و دولت می تواند برقرار کند، زیرا ارتباط یک وزیر با وزارت خانه و تعامل وزیر با آن شخص و دیگر وزرا برای عمران، آبادی و توسعه استان بسیار موثر است.

پارسایی در مورد شاخص و ویژگی های انتخاب استاندار تصریح کرد: یک استاندار باید دارای تجربه فعالیت های موفق حول حوزه های مرتبط باشد.

وی در مورد تعامل مجلس و وزارت کشور برای انتخاب استاندار گفت: تعامل نماینده های مجلس، دولت و وزارت کشور یک موضوع بدیهی است و این تعامل به سود هر دو طرف است؛ اما انتخاب استاندار از اختیارات و وظایف وزارت کشور است و حتما درباره گزینه ها با نماینده های مجلس تعامل خواهند کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که استاندار یکی از پایه های اصلی استان است، گفت: استاندار باید با شناختی که نسبت به استان و چالش های استان دارد هدف و عزمش را برای رفع مشکلات داشته باشد.

پارسایی درباره این که آیا نمایندگان استان برروی یک گزینه به اجماع رسیده اند یاخیر، تصریح کرد: تا آن جایی که من در جریان هستم نمایندگان هنوز به اجماع نرسیده اند اما تا جایی که امکان دارد نظراتشان را برای انتخاب استاندار ارائه می دهند.

وی افزود: با توجه به این موضوع که وزارت کشور نظر نماینده های مجلس را هم در این بخش می پرسد لذا افزایش تعامل میان مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور بسیار خوب است اما با توجه به این که باید پاسخگوی انتخاب استاندار، وزارت کشور باشد طبیعی است این انتخاب از اختیارات وزارت کشور محسوب می شود.

پارسایی با اشاره به این که استاندار قبلی فارس در حوزه سیاسی و عمرانی بسیار خوب فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: انتظار است که افشانی کمک کند تا آرامشی که در استان بعد از مدت ها حاکم شده در همان مسیر- راه ادامه یابد و مشکلات عدیده ای که استان دارد را به گونه ای حل کنند.

نماینده مردم شیراز همچنین در پایان گفت: گزینه های بسیاری برای استان فارس مطرح هستند حتی برخی از این گزینه ها خودشان در فضای مجازی و رسانه تبلیغ کرده اند، اما اگر اسمی از گزینه ها نگوییم بهتر است تا دولت در باره این وزارتخانه مورد معذوریت قرار نگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی افشانی استاندار فارس که جزو 5 داوطلب اصلی شهرداری تهران بود در تاریخ 17 مرداد از عرصه رقابت برای انتخاب شهردار تهران انصراف داذ.

901/900

کد خبر: 833526

وب گردی

وب گردی