ماجراهای «تانتانا»  منتشر می شود

مجموعه کتاب های «ماجراهای تانتانا» به قلم سولماز خواجه وند توسط کتاب های نردبان (انتشارات فنی ایران) راهی بازار کتاب کودک می شود.

به گزارش ایسکانیوز از کتاب های نردبان، تانتانا شخصیت اول مجموعه داستانی است که با هدف هشدار و آشنایی کودکان با محیط زیست شکل گرفته است. در این مجموعه داستان، نکاتی در مورد محیط زیست و موضوعات پیرامون آن به مخاطب ارائه می شود.

خواجه وند در توضیح موفقیت های این مجموعه گفت: «ماجراهای تانتانا» در بخش داستان توانست رتبه اول جشنواره سپیدار سال 1395 را کسب کند و تصویرسازی های آن هم به کاتالوگ بین المللی جشنواره شارجه سال 2016 راه یافته است. همچنین این تصاویر در سال 2015 در جشنواره بین المللی اینترنتی کانادا پذیرفته شد.»

از جمله کتابهایی که خواجه وند تصویرگری آنها را برعهده داشته می توان به کتابهای "تانتانا و گیگالاگالا بوم بوم" ، "تانتانا و غول کتاب جادو" ، "تانتانا و آقای هپو"، "تانتانا و تلپ تلپ تلپ"، "تانتانا و کارخانه ی راه و جاده سازی"، "تانتانا و تو نمی دانی های آقای خروش"، "تانتانا و پسر و پسر"، "تانتانا و کلاه ترترو" اشاره کرد.

این شخصیت داستانی در دل کارگروه هایی با هدف تولید کتاب های محیط زیستی خلق شده است. « انتشارات فنی ایران چند سال قبل و با دغدغه ی محیط زیستی از تعدادی نویسنده دعوت به همکاری کرد. تصمیم انتشارات بر چاپ تعدادی کتاب با توجه به مضامین مرتبط با محیط زیست بود. موضوعاتی مثل استفاده بهینه از منابع طبیعی، جلوگیری از هدر رفت آب ، حفاظت از گونههای در حال انقراض گیاهی و جانوری، آشنایی مخاطب با مسائل محیط زیستی، شناخت اقلیم‌ها و محیط زیست ایران، زندگی مردم بومی در کنار زیستگاه‌ها و...مطرح شد.

502

کد خبر: 833547

وب گردی

وب گردی