کشف ۲۰۱ هزار عدد قرص‌ روانگردان در جوانرود

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۰۱ هزار عدد قرص روانگردان در یکی از روستاهای شهرستان جوانرود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در تشریح این خبر گفت: عوامل انتظامی شهرستان جوانرود با اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند محل دپوی یک محموله بزرگ قرص های روانگردان را در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی کنند.

وی افزود: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر این انتظامی پس از اخذ مجوز قضائی در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه، انبار دپو را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات ۲۰۱ هزار عدد قرص روانگردان کشف شده است، تصریح کرد: یک قاچاقچی در این ارتباط دستگیر و به همراه محموله به مقر انتظامی منتقل شد.

سرهنگ مرزبانی گفت: متهم در بازجویی های پلیس معترف شده که محموله را از مرزهای غربی بارگیری کرده و قصد داشته است که در سطح شهرستان جوانرود توزیع کند.

اجرای مانور امداد و نجات جاده ای ویژه طرح ترافیکی اربعین در کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مانور امداد و نجات و واکنش سریع در برابر حوادث ترافیکی در ایام تردد زائران اربعین، با حضور مدیرکل بحران استان و توسط پلیس راه، راهداری و دیگر واحدهای امدادرسان اجرا شد.

سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: با توجه به اینکه وقوع حوادث جاده ای نیازمند حضور سریع دستگاه های امدادرسان و مدیریت صحنه تصادفات جاده ای است، مانور امداد و نجات به منظور هماهنگی بین دستگاه ها و ارتقای توان عملیاتی آنها اجرا شد.

وی افزود: در این مانور با ایجاد یک صحنه فرضی نزدیک به واقعیت در محور کمربندی شرقی کرمانشاه که یکی از محورهای اصلی مورد تردد زائران اربعین به شمار می آید با موفقیت به مرحله اجرا در آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این مانور تمامی ارگان ها توانستند از نزدیک به صورت هماهنگ اقدام به تمرین امداد رسانی، اطلاع رسانی، رهاسازی مصدومان و فوت شدگان، اطفای حریق، مدیریت صحنه، پاکسازی و بازگشایی محور کنند.

سرهنگ حیدری گفت: در این مانور نمایندگان و مسئولان و کارشناسان ۱۰ ارگان حضور داشتند و از نزدیک شاهد توانایی ها و نارسایی های حوزه عملکرد خود بودند تا بتوانند براساس آن با آمادگی بیشتری وارد عرصه خدمات رسانی به زائران اربعین شوند.

وی خاطرنشان کرد: امداد رسانی موثر و به موقع و واکنش سریع در برابر هرگونه انسداد محورها در ایام تردد زائران اربعین بسیار مهم و حیاتی است و ناهماهنگی، نارسایی و تاخیر در این راستا می تواند منجر به ایجاد مشکلات و خطرات و معضلات ترافیکی در تردد زوار شود.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه ارگان های مرتبط آمادگی مناسبی در این زمینه دارند، متذکر شد: در محورهای دوردست مانند محور حمیل به سرابله ضروری است که با استقرار مداوم تیم های امدادرسان تحت پوشش بیشتری قرار گیرند.

کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی در سنقر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از کاهش ۷۱ درصدی تصادفات فوتی و ۱۶درصدی تصادفات جرحی در پنج ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" گفت: وقوع تصادف علاوه بر خسارت مالی و جانی تبعات منفی و آسیبهای دیگری برای جامعه و خانواده ها به دنبال دارد، لذا برخورد با رانندگان متخلف و قانون گریز از اولویت های اصلی پلیس راه و راهور است.

وی افزود: با تلاش شبانه ‌روزی و اقدامات آموزشی توسط ‌مأموران پلیس راه و راهور سنقر، در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ تصادفات فوتی ۷۱ درصد، تصادفات جرحی ۱۶ درصد، تصادفات خسارتی ۳۴ درصد و تعداد مصدومان نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مدت مذکور تعداد یک هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و جهت اعمال قانون روانه پارکینگ شده است.

سرهنگ احمدی فرد در پایان با اشاره به افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان از همه رانندگان تقاضا کرد که برای حفظ جان خود و دیگران مقررات راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی را در هنگام سفر رعایت کنند.

کشف ۱۲تن شمس آلومینیوم قاچاق در دالاهو

فرمانده انتظامی شهرستان دالاهو از کشف دوازده تن شمس آلومینیوم قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "ایرج علیمرادی" اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از اقتصاد ملی و در پی رصد اطلاعاتی ماموران ایستگاه ایست و بازرسی بالاطاق مبنی بر تردد یک دستگاه تریلر حامل شمس الومینیوم قاچاق موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عوامل انتظامی پس از انجام تحقیقات گسترده میدانی و کسب اطمینان از صحت و سقم موضوع، با هماهنگی مقام قضائی اقدام به توقیف تریلر نموده و در بازرسی از خودروی مذکور دوازده تن شمس الومینیوم را کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تریلر حامل کالای قاچاق به پارکینگ منتقل و در این رابطه راننده خاطی نیز دستگیر و مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ علیمرادی در خاتمه از عموم شهروندان در خواست کرد که هرگونه فعالیت های مشکوک را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس، از طریق سامانه ۱۱۰ و هرگونه انتقاد، تقدیر و تشکر را از طریق سامانه ۱۹۷ گزارش نمایند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان صحنه به اجرا در آمد.

سرهنگ "بهروز فخری " اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان صحنه در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ۱۸ نفر معتاد متجاهر را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی منتقل کردند.

وی افزود: در این راستا یک مرکز ترک اعتیاد غیر قانونی نیز شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی پلمب شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و اعمال تدابیر پیشگیرانه از وقوع جرم موفق شدند طی دو عملیات مجزا، تعداد سه نفر سارق را حین انجام سرقت از بقاع متبرکه و باغات شهرستان صحنه، پیش از تحقق جرم تام دستگیر کنند.

سرهنگ فخری با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی سواریِ متعلق به سارقان، گفت: دو فقره پرونده قضائی در این ارتباط تشکیل و به همراه متهمان به مراجع قضائی ارسال شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری شایسته مردم شهرستان صحنه با نیروی انتظامی، عنوان کرد: برقراری امنیت و ارتقای آن با مشارکت شهروندان امکان پذیر است.

کشف ۳۱ فقره انواع سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۳۱ فقره انواع سرقت و دستگیری ۱۳ نفر سارق در نتیجه اجرای یک طرح عملیاتی خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" اظهار کرد: در راستای نا امن سازی فضای استان برای مجرمان و نیز ارتقای احساس امنیت، طرح طرح عملیاتی مبارزه با سارقان و مالخران لوازم و محتویات داخل خودرو به مدت یک روز در سطح انتظامی استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: بر همین اساس با استفاده از توان عملیاتی پلیس آگاهی و سایر یگان های انتظامی، طرح در سطح استان اجرا و منجر به کشف ۲۵ فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو، سه فقره سرقت منزل، دو فقره سرقت اماکن خصوصی و کشف یک دستگاه خودروی مسروقه شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: دستگیری ۹ نفر سارق داخل خودرو، سه نفر سارق منزل، یک نفر سارق اماکن و همچنین شش نفر خریدار اموال مسروقه از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ امیری در پایان ضمن تقدیر از مقامات قضائی و بیان تعامل بسیار خوب با آن مرجع، به مردم توصیه کرد: خودروی خود را به صورت روشن در هیچ محلی و حتی برای ثانیه ای رها نکنند و از تجهیزات ایمنی لازم و سوئیچ مخفی برای خودرو خود استفاده کنند.

901

کد خبر: 833592

وب گردی

وب گردی