فرنگی‌کاران نوجوان ایران گام نخست را محکم برداشتند

رقابتهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از صبح امروز دوشنبه آغاز شد که نمایندگان ایران، چهار پیروزی و یک شکست را رقم زدند.

به گزارش ایسکانیوز، دور مقدماتی پیکارهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز به میزبانی شهر آتن یونان آغاز شده که نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 50 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، میلاد رضا نژاد در دور نخست به مصاف ولادمیر زابیوروتا از روسیه رفت و در حالیکه با نتیجه 2 بر یک از حریف روسی خود عقب بود در ادامه با ضربه فنی مغلوب شد. رضا نژاد باید برای راهیابی به گروه بازنده و شانس مجدد در انتظار فینالیست شدن حریف روس خود باشد.
در وزن 54 کیلوگرم محمد حسینوند به مصاف کنستانتینوس دامیاناکیس از یونان رفت و با نتیجه 10 بر یک به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران آمریکا و ترکیه می‌رود. در این وزن 20 نفر حضور دارند.
در وزن 58 کیلوگرم که 27 کشتی گیر به روی باسکول رفتند، محسن مدهنی در دور اول به مصاف ویت لبل از کشور چک رفت و در همان تایم اول با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد. مدهنی در دور دوم به مصاف ایوو ایلیف از بلغارستان می‌رود.
در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کایدخورده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف روسلان حدیث اف از آذربایجان رفت و با نتیجه 6 بر یک برنده شد. وی در دور سوم با برنده کشتی گیران قزاقستان و مولداوی مبارزه خواهد کرد. در این وزن 27 نفر حضور دارند.
در وزن 100 کیلوگرم که 21 نفر وزن کشی کرده اند، سید مجتبی حسینی در دور نخست به مصاف یوری ناکازاتو از ژاپن رفت و در حالیکه با نتیجه 3 بر 2 از حریف پیش بود توانست با ضربه فنی به پیروزی برسد. حسینی در دور دوم به مصاف برنده نمایندگان کرواسی و بلغارستان خواهد رفت.

این رقابت ها از ظهر امروز به وقت ایران آغاز و امشب نفرات راه یافته به دیدار فینال مشخص خواهند شد. ادامه مسابقات نیز طبق قانون جدید از صبح فردا پس از وزن کشی مجدد کشتی گیران، پیگیری می شود و فرداشب مسابقات رده بندی و فینال برگزار می شود.
مسابقات پنج وزن دوم نیز با همین برنامه جدید از فردا سه شنبه آغاز و چهارشنبه شب به پایان می رسد.

607

کد خبر: 833598

وب گردی

وب گردی