محیط خدمت سربازان را به محیطی معنوی عاطفی و اخلاقی تبدیل کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: براساس تدابیر مقام معظم رهبری اقداماتی انجام شده تا از ساعات فراغت کارکنان وظیفه برای مهارت آموزی آنها استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش مهارت آموزی سربازان در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌های این نیرو در زمینه مهارت آموزی سربازان پرداخت و اظهار کرد: قشر مهمی از جوانان کشور سالانه در نیروهای مسلح مشغول خدمتند و وظیفه اصلی آنها حفظ امنیت و دفاع از کشور است. ما در این مدت باید برای آنها مهارت آموزی لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مهارت آموزی به سربازان در ساعات فراغت گفت: براساس تدابیر مقام معظم رهبری اقداماتی انجام شده تا در ساعات فراغت کارکنان وظیفه به آنها مهارت‌های لازم آموزش داده شود تا پس از پایان خدمت در جامعه مشغول به کار و تولید شوند.

سردار اشتری گفت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده آموزش حرفه‌گرایی در سربازان باید با قوت بیشتری انجام شود.

ایجاد علاقه مندی درکارکنان وظیفه برای حضور در خدمت سربازی از دیگر اهدافی است که فرمانده ناجا به عنوان اهداف اجرای طرح مهارت آموزی سربازان عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی بالاترین سرمایه کشور است و نیروی انتظامی نیز بر آموزش و مهارت آموزی به کارکنان وظیفه اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در همایش مهارت آموزی سربازان که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهارکرد: با اجرای طرح مهارت‌آموزی خلاء موجود در خدمت سربازی و احساس بطالت در سربازان و خانواده‌های آنان برطرف خواهد شد.

سردار اشتری با بیان اینکه سالیانه بیش از 400 هزار نفر سرباز وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند، تاکید کرد: باید از این سرمایه عظیم نیروی انسانی به بهترین نحو استفاده کنیم و برای آنها در کنار انجام وظیفه تأمین و حفظ امنیت که برعهده دارند، مهارت آموزی و آموزشهای لازم را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در ناجا اوقات فراغت سربازان کمتر از نیروهای دیگر است، خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی و تنوع ماموریتها در نیروی انتظامی فرصت فراغت سربازان محدود است البته ساعات خوبی نیز وجود دارد که از آنها استفاده نمی‌کنیم. باید با یک برنامه ریزی مدون از این ساعات اوقات فراغت نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ایجاد دستاوردهای فردی برای سربازان، کاهش دغدغه و استرس‌های درونی سربازان و رفع شدن احساس بطالت در سربازان و خانواده‌های آنان را از جمله مزایای اجرای طرح مهارت آموزی در کارکنان وظیفه عنوان کرد.

سردار اشتری تاکید کرد: سربازانی که مورد آموزش قرار می‌گیرند و حرفه‌ای را می‌آموزند اصولا موفق‌تر از سایر سربازان هستند. در این راستا باید کارکنان وظیفه در رشته مورد نظر خود در دوران خدمت مهارت‌های لازم را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه نگرش‌هایی درباره سربازی وجود دارد که دوران خدمت سربازی را دورانی می‌داند که زمان جوانان را تلف می کند که با اجرای طرح حرفه‌آموزی حتما این خلاء و احساس بطالت سربازان و دغدغه خانوده‌های آنها برطرف خواهد شد.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه باید محیط خدمت سربازان را به محیطی معنوی عاطفی و اخلاقی تبدیل کنیم اظهار کرد: هر فرمانده‌ای در یگان خدمتی خود حکم رهبر و پدر را دارد. او باید تلاش کند که ضمن حفظ کیفیت اقتدار خود با عطوفت با سربازان رفتار کند.

705

کد خبر: 833618

وب گردی

وب گردی