بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی شد

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن بی دوام و کم دوام روستایی در کشور نوسازی، بهسازی و یا مقاوم سازی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار در جریان بازدید از عملیات نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارش باران روستای ترازوچ خلخال افزود: دولت بازسازی و نوسازی 2 میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داشت که تا به امروز یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی از آن بازسازی شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح مقاوم سازی و بهسازی اماکن روستایی در کشور میزان خسارت جانی و مالی ناشی از حوادث قهری همچون سیل ، زلزله ، توفان و یا رانش زمین در مناطق روستایی بطور چشمگیری کاهش یافته است.
نجار اظهار کرد: اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاها که با مشارکت مردم و با ارائه تسهیلات بلاعوض ، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بازپرداخت طولانی مدت صورت می گیرد با هدف افزایش مقاومت سازه های روستایی در برابر زلزله صورت گرفته است.
وی گفت: در حالی که پیش از اجرای طرح مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی بسیاری از این اماکن حتی در مقابل زمین لرزه های 3 ریشتری آسیب پذیر بودند با اجرای این طرح منازل مسکونی روستایی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم تر شده اند.
معاون وزیر کشور با تقدیر از دست اندرکاران بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای ترازوچ خلخال اظهار کرد: در اجرای طرح نوسازی این واحدها نظر اهالی در جانمایی ساختمان و اتاق ها با حفظ بافت با ارزش روستا لحاظ شده است.
45 واحد از مجموع 47 واحد مسکونی موجود روستای ترازوچ در جریان بارش باران شدید و رانش زمین بهار سال گذشته تخریب شده بود که عملیات اجرایی نوسازی این واحدها با مشارکت اهالی روستا از تابستان سال گذشته توسط بنیاد مسکن آغاز و هم اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و آماده شدن برای بهره برداری است.

902/900

کد خبر: 833634

وب گردی

وب گردی